fredag 20 januari 2012

WHERE CAN WE FOUND THE CAR? =)

Först & främst "wow" för de vackra kläder vi fick prova hos Valerie på Tyrgatan i Stockholm.

Läckra klänningar, toppar och små jackor till oss som gillar lite glitter & glamour då dagens inköp bjöd på lyxig vardag och kvälls glamour.
Längtar redan till anledningar till att få klä upp mig för jag känner att jag kommer snart att vara i en sådan "flow" ...

Efter inköp hos Valerie blev det lite shopping på stan (till våra barn) och en lunch latte =)

När vi igår parkerade bilen ställde vi den i ett parkeringshus där det stod Regeringsgatan på men när vi tog taxi från hotellet till parkeringsplatsen så visade det sig att chauffören visste väl var gatan låg men han visade oss till två parkeringsplatser som inte var "vår".

Vi gick ändå av och med väskor började vårt sökande och vandring...
Vi frågade några förbipasserande om de visste om en parkeringsplats där det stod "Regeringsgatan" på.
No no no ...
Vi stannade några parkeringsvakter och när de ville ha en beskrivning sa Jess att "det fanns en skoputs och två stolar i den" medan jag kom med det mycket intelligenta inlägget att "när vi gick ut från den, gick vi till vänster och där fanns två restauranger"...

Idag har nog de förutfattade meningar vissa har om blondiner helt klart förstärkts.
En bitande kyla gjorde att våra händer nästan förfrös medan vi gick runt, runt och åter runt...
Vi tog oss tillbaka till den enda gata som vi kände oss igen på och därifrån kunde vi till slut hitta fram till parkeringsplatsen och bilen.
Vill poängtera att det stod "Regeringsgata" på själva parkeringshuset så vi hade faktiskt sett helt rätt men nu är vi också medvetna att vi kanske skall titta på vilket nr på gatan huset ligger på.

Till Köpenhamn tar vi tåget, vi garderar oss och så kommer vi att ställa mobilerna på "larm" på den tiden vi skall byta tåg då vi sist satt och pratade och missade att gå av =)
Som ni kanske förstår går det en röd tråd i våra små utflykter utanför Borås gränser =)