måndag 30 januari 2012

ÖRONSNIBB OPERATION =)

Nu ligger jag i min säng efter en annorlunda "operation".
Som jag tidigare nämnt gick mitt öronsnibb "sönder" för ca 2 år sedan av alla de tunga örhängen jag har burit under mässor och delvis privat i min ungdom =)

När jag pratade med A. som jobbar som veterinär frågade jag honom om han kunde tänka sig att sy ihop den.
Han log och svarade att det skulle nog inte vara några problem.
Vad är det för skillnad mellan mina och en kossas öron egentligen? =)
Istället för att gå till klinikens sterila miljö fick jag komma hem då han hade förberett för operation i hemmet.

Först visade han mig vad han skulle göra då han var tvungen att klippa bort lite hud från båda sidorna av örat för att skapa ett sår som han sedan skulle kunna sys ihop.

Ritningen visar förloppet =)


Vet inte huruvida hundar, katter, hästar och kossor erbjuds en årschampagne men jag sipprade tacksamt ett glas för att lugna ner mig.
Jag har ju trots allt påstått att jag aldrig blir nervös, något jag inte blev nu heller men att vara vaken när någon klipper i en är lite obehagligt...


Efter en bedövningsspruta fick jag lägga huvudet på en kudde och "operationen" gick från ritning till handling.
Jag kände hur det klipptes och syddes.
Det blev ett total på sex stygn som nu pryder mitt högra öra och som skall tas bort senast nästa vecka.


Nu är hon hel igen och när allt är lekt så skall ett nytt hål göras och nya örhängen bäras... =)
Riktigt kul att en veterinär tog hand om mig men tror att när det gäller vissa saker så är det ingen större skillnad mellan oss människor och djur.


När man var liten fick man alltid en liten present när man gick till tandläkaren och veterinärer verkar ha en liknande policy då jag fick i present två årskort till Liseberg till mig och Nicole.
Det lönar sig att inte gråta eller ropa när man opereras =)


Nu skall jag och mitt öra sova ... 
Tack A. för att du stod ut med att låta denna tokiga patient få sin vilja igenom, igen och igen och igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar