måndag 16 januari 2012

AU REVOIR PARIS ...

Hemma igen efter en fantastisk helg där det är näthinnan för ovanligheten skull som har fått stå för de flesta korten.
Vissa gillar ett ord som heter anonymitet ... =) och så hade jag känt mig lite för turistig om jag hade tagit kort på vissa ställen där man kanske inte riktigt gör det ... Fick därför smyga lite med mobilen på ljudlös ... =)

På fredag anlände jag till CDG och jag hade ingen aning var vi skulle bo.
Allt hade redan ordnats med stor noggrannhet ...
När vi stannade framför detta vackra hotell på Rue Saint Honoré förstod jag att valet på hotell bjöd på en upplevelse.
På den bästa gatan i Paris en av de bästa hotellen där vissa delar av den har varit en anrikt gammal bordell. We love history? =)
http://www.hotelcostes.com


Jag fick 30 minuter själv på hotellrummet för att bada och fräscha upp mig och jag använde åtminstone 10 av dem för att titta runt ... Jag njöt av inredningen och tog ett bad i det läckra badkaret...



Utsiktet från fönstren


Efter dessa sköna minuter var det dags att ta på mig och ta hissen ner.
Jag hann se att ett paket från Gucci låg på sängen med orden 
"Välkommen till Paris" skrivna på kuvertet...
I felt very welcomed =)


Att bara sitta i en av alla de läckra salarna på hotellet var en fröjd.



En taxi beställdes med Mon Matre som mål där en underbar utsikt finns alltid att beskåda. Vi gick in på Sacre Coeur i tystnad och sveptes av den kyrkliga tonen ...


Efter ett glas vin på Mon Matre var det åter taxi till restaurangen som hade bokats och valet hade inte kunnat vara bättre. Kyparen var en riktig rolig personlighet som med mycket kaxighet och med glimten i ögat visste precis vilka viner som var de bästa.

Själv satt jag och lyssnade och funderade just vad jag skulle ha kunnat komma med kommentar i den konversationen =)
Restaurangen i sig är liten och karaktäristisk, den har liksom kyparen en personlighet vilket jag uppskattade.
Är ni i Paris är restaurang Petrelle en riktig rekommendation.
www.petrelle.fr


Efter en underbar middag med förrätt och huvudrätt var det sedan dags att återvända till Hotell Costes...
Fortsättning följer ... demain = imorgon =)

Klockan är nu över midnatt och det är dags att sova ...
Bonne nuit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar