måndag 16 januari 2012

DIMANCHE A PARIS ...

Efter en natts sömn var det dags för dagen vi skulle lämna Paris men flygen gick inte förrän på eftermiddag så vi hann med en god frukost vid en ekologisk kafé där jag självklart åt croissants =) och en liten vila innan vi checkade ut från hotellet.


Min scarf, presenten som låg på sängen vid min ankomst, fick värma mig från förkylningen =)


Med nya krafter hade jag bara ett mål i sikte och trots M. inre motvilja att se märken som pryds av stora loggor då han själv föredrar sådant som inte alla har och som inte nödvändigtvis visas upp med stora bokstäver beställde han en taxi till butiken som ligger i närheten av Champs Elysees.

Storleken på butiken gör att den tappar lite av den exklusiva känsla som skall prägla ett märke som LV men jag/vi hade turen att få Fabien, en expedit som verkligen hade service känslan i sig.
Han gick in i rollen som expedit på LV och det slutade med att både jag och Knut fick var sin present...


Efter en timma var det skönt att komma ut till luften igen, vi satte oss och tog en kaffe och sedan var det raka vägen till Charles de Gaulle där två plan lyfte senare på kvällen för att ta oss tillbaka till respektive hem.

När jag gick på planet med min stora LV kasse passerade jag gratis tidningar som Le Figaro och andra. 
Jag tog säkert 7-8 stycken som skall pryda butiken och log åt mig själv...
Kontrasterna kommer att alltid prägla min personlighet =)

En fantastisk helg gick mot sitt slut när jag vid 22 landade och det var bara att säga och känna tacksamhet.

Idag har jag jobbat och då Knut var hos Anetth som skulle på möte och då jag var själv i butiken kunde jag få tillbaka min hund på ett enda sätt =)
Jag ringde 127070 och frågade Taxi Borås om de kunde hämta Knut.
Hon kollade med sin kollega och log med kommentaren "Det här har vi aldrig gjort tidigare" och själv svarade jag med "att alla blir då en erfarenhet rikare och så även Knut" =)


Som den lilla pälsprinsen han ändå är väntade jag på gatan när han anlände bredvid chauffören som skrattade åt lite Hollywood logistik i Borås =)

Han har sedan sin ankomst legat och vilat för helgen hos Anetth har nog inneburit mycket frisk luft för honom...
Nu är vi hemma och skall snart sätta igång med att packa upp och städa lite.

Tillbaka till vardagen far away from Eiffel Tornet, maten, butikerna och det där je ne sais pas som präglar vissa dagar ...



Önskar dig en skön kväll ...



2 kommentarer:

  1. Hej nu måste du VISA väskan, vill också ha en LV.Så Knut ska också matcha dig.Ha det ha gott Lena

    SvaraRadera
  2. Lovar att visa en bild Lena ... Tar en senare och lägger ut den ikväll =)
    Kram

    SvaraRadera