fredag 27 januari 2012

HUNDSPA & DISCO

Dagen startade med något lyxigt: manicure =)
Låter kanske lite fånigt men visst är det snyggt med välvårdade naglar? 
Nu kör jag färgen red då vintern är här ...

Efter det gick jag direkt till "Allt för hunden" där jag lämnade in Knut i händerna av ägarinnan av detta trim. Hon tog bort all underpäls, kammade honom och badade honom.
Det var en lättare och gladare hund jag hämtade ca två timmar senare.

Jessica tyckte att Knut sprang i butiken för att visa upp, inför våra kunder, hur pälsen bara glänste vid stegen han tog =) Lite uppmärksamhet vill vi gärna alla ha oavsett om vi är människor eller hundar.
Ibland låter det som att det är något negativt att säga att man gillar uppmärksamhet (beror dock vilken typ och av vem så klart) vilket för mig är ett mysterium.
Att få en komplimang oavsett om den handlar om något gällande utseendet eller det inre är bara något som borde få oss att må bra.
Ibland låter det i mina öron som att man skall säga att "man inte gillar uppmärksamhet" för det låter ytligt att påstå motsatsen.
Jag är ytlig då för visst uppskattar jag att någon ser mig, att någon vill lära känna mig, att någon mailar, skriver eller säger ett snällt ord om mig och till mig.
Det får mig att bli sedd, det får mig att må bra och den känslan är för mig allt annat än ytlig.


Nicole, Holly och Maja gick hem till oss  helt själva idag och vid 15 lämnade jag jobbet för att hämta mitt lilla Gudbarn, Millie som följde med mig för att förfesta med de andra tjejerna.
Drinkar, chips, godis och så mina berömda pizzabullar blev framdukade och tjejerna bytte om och sminkade sig. Jag fick platta eller krulla håret på dem samt måla deras naglar =)
Millie och jag var nästan lika =)


Tiden gick fort och helt plötsligt var det dags för alla att ta på sig för att bege oss till skol discot.
Let the party begin!


Framme fick jag strikta order om att jag EJ fick vistas där dansen pågick. Jag fick hålla mig till matsalen där andra föräldrar väntade på sina barn.


Väl där kände jag hur trött jag blev. Jag var på väg att somna i sittande ställning vilket jag aldrig har gjort men kunde tack och lov hålla mig vaken med en viss ansträgning ...
Efter en timma kom även Jess och tillsammans pratade vi bort den sista timman.

Nöjda och glada gick Nicole och jag sedan hem för att njuta av "The Voice" liggandes i soffan med kuddar och filtar bakom och på oss. Såååå skönt!
Vår mysfredag är riktig mysig ... och jag hoppas att du också njuter av den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar