fredag 6 januari 2012

NU BLOTTAR JAG UT EN HEMLIGHET ...

Något man aldrig skall fråga en kvinna är hur mycket hon väger...
Många av oss uppfattar det som en otroligt personlig fråga där svaret känns lite tabu, hemlighetsstämplad information som inte ens Säpo eller CIA skall kunna få fram.

Att jag har gått upp sedan jag öppnade butiken har jag inte gjort någon hemlighet av men att dessa två sista semestrar har gjort att jag nu väger mer än vad jag har vägt på 4 år känns jobbigt, väldigt jobbigt.
Min vikt påverkar mina sinnen, min glädje, min självkänsla.

Oavsett alla anledningar till att jag har kommit till denna vikt så är jag nu här men jag är här för att vända.
Det glädjande beskedet är att min "övervikt" består av kilon som jag lätt kommer att gå ner och har redan gått ner 0,5 kilon sedan igår.
Tre kilon på en vecka är mitt mål, annars blir jag djupt besviken på mig själv ...

Well, idag väger jag 67,4. I normala fall brukar jag ligga på 63 och blir rätt så smal för att vara jag när jag når 61.
Mitt mål är att pendla mellan 61-62 så kampen för att komma dit har nu börjat.
Fettprocent 27,4 men den siffran är för mig oväsentlig då jag är mer inriktad på vad vågen visar trots att jag är medveten om att muskler väger mer än fett...
Jag vet det men vikten är fortfarande viktigaste ... Den skall vara 61-62.

Jag besparar er bilder med bar mage =), den är rätt så tajt ändå då magen är nog min starkaste kroppsdel... Lite mer än vanligt på sidorna kanske men annars har det mesta lagt sig på mina ben, tyvärr ... =(

På torsdag skall jag uppdatera med ny vikt som garanterat kommer att gå ner ...
Nu är jag motiverad... Nytt år, nya möjligheter, 40 and fabolous is my motto =)



Jimmy Choo skorna måste jag öva att gå på om de skall flitigt användas i Paris nästa helg =)
Nu har ni fått ta del av oväsentlig information som min vikt är men detta är ett sätt för mig att få lite press på mig själv =)

65 till nästa fredag? Klarar jag det? Bastu i en vecka? =)
Efter gårdagens och dagens träning känner jag redan att musklerna börjar dra ihop sig ... Så gott!!!
Efter lite kyckling och sallad är det dags för movie time!






11 kommentarer:

  1. Du är perfekt precis som du är, mmmm vad underbar du är ;)

    Så länge som du är nöjd med dig själv, så är jag nöjd...
    R

    SvaraRadera
  2. Mmmmm

    Ge dig själv en fantastisk dag
    R
    PS: Glöm inte att beställa VIP biljetter till Eifeltornet om ni skall dit, kostar ungefär lika mycket som vanliga biljetter och köps på nätet...skillnaden är att man slipper de ibland timslånga köerna
    PPS: Fransmännen lär dyrka dig i dom skorna ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Du vill vara anonym med din R signatur? =)
    Har varit där tidigare en gång så inte säkert att det blir av igen men tack för tipset...

    SvaraRadera
  4. Tycker du är så sjukt snygg ju. De där extra kilona du talar om syns inte ens.

    SvaraRadera
  5. Nyfikenhet är mycket roligare ;)

    Mvh,
    R

    SvaraRadera
  6. Tusen tack Tess ... verkligen.
    R- Gillar inte att inte veta =)

    SvaraRadera
  7. Haha...

    Men se mig som en "hemlig beundrare" så vet du :D

    Mvh,
    R

    SvaraRadera