tisdag 3 januari 2012

SYN ELLER SYND?

När jag läste kommentaren i förra inlägget kunde jag inte annat än att skratta här i sängen klockan 4.50 på morgonen. Var så trött igår och stupade i sängen redan vid 20 för att somna inte långt därefter.
Som vanligt skriver jag något som skall lata "normalr" för att sedan bli "onormalt" =)

Det är en synundersökning jag vill boka och inte en syndundersökning =)))
Undrar hur en sådan skulle se ut och vad är det för mening att gå på en sådan när man redan vet à priori att man har just ... syndat? =)

Då jag är född i Bologna, Italien så fick mina föräldrar skriva på vid födseln att jag var katolik.
Ingen i familjen var speciellt troende men då jag skulle både vara med i Cresima och Comunione fick jag gå på kurs i kyrkan och fick vid flera tillfällen bikta mig men även där berättade man kanske inte allt ändå =)


Jag gillade vår präst och han gillade mig då jag gick ut ofta med hans hundar, hemlösa sådan som han tog hand om och som jag älskade... Minns fortfarande 30 år efter att en av dem var svart och hette Plock. En mysig präst som sa vid ett tillfälle när en hund sprang in under en cerimoni:

"Det här är Guds hem och alla hans varelse är välkomna in"
Oavsett vad man tror på så var det ord som jag gillade när jag satt där och log, nöjd med vår prete...

Freud hade kanske påstått att min felskrivning handlar om omedvetna önskningar eller tankar... Nåväl om det är synd eller syn som mitt omedvetna jag menade egentligen lär jag låta vara osagd =)
Med mina läsglasögon på (helt fantastiska =) är det nu dags att vakna till ...
Första REA dagen idag så det lär bli en intensiv dag ...
God morgon på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar