tisdag 24 januari 2012

TIPS PÅ ALLA HJÄRTANS DAG ...


När Jessica & jag åkte till Stockholm förra helgen stannade vi och tog en kaffe på vägen och båda log av synen på detta:


Av någon märklig anledning har jag fått för mig att det troligtvis är hälften killar som läser min blog så om så är fallet har ni nu tips på vad ni kan bjuda er flickvän på om ni verkligen vill överraska henne! =)
Själv hade jag nog blivit väldigt överraskad om någon hade bjudit på en sådan Alla Hjärtans Dag dejt... 
Att bara se minen på mig hade nog varit värt de 20 kronorna =)


Om ni dock vill spendera mer än 20:- så är alltid ett vackert smycke en klassiker, ett minne för livet...
Själv tycker jag att smycken från märket Hand från Idé Guld här i Borås är otroligt vackra.

Den kombinationen som gärna hade fått pryda min hals ligger på 20.000:- men självklart finns många andra vackra sådana...


Igår kom min mormors syster in för att lämna receptet på mormors drömtårta.
Jag älskade den över alla andra bakverk och blev därför så glad när jag fick det här receptet i handen.
Samma handstil som min lilla mormor som säkert vakar lite över mig ... Det hoppas jag att hon gör för ibland behöver jag det och jag saknar henne och morfar så otroligt mycket =(


Morfar var alltid så noga med att påpeka att det är viktigt att den killen jag väljer är snäll, det viktigaste egenskapet men som morfar var han självklart mån att jag skulle ha en snäll kille vid min sida...
Vilka egenskaper värderar du högst hos motsatta kön?


Tycka vad man vill om Alla Hjärtans Dag men jag tycker att det är en trevlig dag att uppmärksamma kärleken på och vi som är singlar är självklart lite avundsjuka på er som får rosor, choklad och mysiga presenter den dagen ... =)

Vi kompenserar dock det med att vi har andra fördelar i vårt status där en av de största är att vi kanske fortfarande får uppleva det där nyförelskelse stadiet =)
Godnatt och sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar