måndag 2 januari 2012

FINE ANNO 2011

Som tradition brukar jag alltid skriva med text & bilder det som för mig representerar året som har sitt slut genom en enkel 31 december ...


Något som präglade början på 2011 var starten av min och min fd kollegas fantastiska och unika butik Greta & Anna.
En spännande resa mot den flickdröm som många har om att "få leka affär" som vuxen =)


Från invigningen i slutet på mars:


Min fd kollega & jag valde att gå skilda vägar gällande butiken så att hon kunde satsa på sin andra butik och så att jag kunde få det utrymme jag önskade om att forma en klädbutik mer än en inredningsbutik. Tillsammans med min väninna Jessica, som blev min nya kollega, har vi ändrat sortimentet, något som kommer att märkas rätt så tydligt under våren & sommaren 2012.

Nya märken och en ny feminin känsla på de kläder som vi hoppas kommer att klä många flickor och kvinnor i Borås samt förhoppningsvis andra delar av landet. Sikta mot stjärnorna påstås att man skall göra ... =)

Året har präglats även om två beslut. Sälja min bil och min och min systers stuga då ingen av oss hade tid för att åka dit. Var inte beredd på de tårar som sprutade när jag skulle dit och städa... Fick åka hem med svullna ögon och ville ligga i forsterställning... Affektionsvärdet och alla de fantastiska minnen från stugan blev för mycket ...


Nicole & jag har haft våra små tokigheter ... =)


Jag har skrivit mina första sidor på min bok =)

En vecka ledig under sommaren som tillbringades i Olofsbo & Varberg hos vänner.

I november blev jag 40 år och det skedde genom en semester med Nicole och min väninna Linda samt dotter till Egypten.


Vissa relationer har blivit så mycket bättre vilket jag är så oerhört tacksam för men trots många trevliga händelser har inte Anno 2011 varit den som jag kommer att minnas som en av de bästa men jag kommer att minnas den som ett att ta sig igenom för att ett nytt år skall få börja med nya spännande och kommande kapitel att läsa och uppleva ...

Maya indianerna har sagt att 2011 är förändringarnas år vilket jag måste säga att jag instämmer på.
Klarar man av förändringarna så blir allt till det bättre och det bättre will be =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar