måndag 19 november 2012

SMÅSTADSDROTTNINGAR AVSNITT 4

Imorgon kväll är det dags för avsnitt 4 på serien "Småstadsdrottningar" och trots att allt har varit äkta i den bemärkelsen att jag har fått göra och visa det som speglar delar av min persona så fanns från produktionsbolaget en önskan om att jag skulle gå på en middag.

Även om jag bloggar om det mesta och bjuder väldigt mycket på mig själv här så finns ändå en sak som jag är rätt så privat med och det är vem jag dejtar när jag väl gör det.
Ofta är det sporadiska dejter som kanske varar 1 eller 2 ggr. Anledningen är den att jag säkrar mig själv genom att ofta vilja träffa (när jag träffar =) killar eller män som inte bor i Borås.
Jag är inte den som söker kärleken för tillfället för jag är nog lite rädd för hur detta skulle påverka mig samtidigt som jag tror också att faller man så faller man.

När dock önskemålet om en middag kom så bestämde jag mig för att inte fråga någon dejt om detta men tankarna gick till Sebastian, den man som så snällt och intelligent kommenterade många inlägg på P1 hemsida när jag blev intervjuad om plastikoperationer. Är du nyfiken gå lite längre ner bland mina inlägg så hittar du flera hänvisningar till det han skrev.

Av någon märklig anledning gillade han nog hur jag formulerade mig och efter hans inlägg mailade jag honom för att tacka för orden.
Genom hans hemsida förstod jag att det är en ovanlig man som skrev och då jag älskar kontraster tänkte jag att han hade varit perfekt för en middag som kan vara lite intressant att titta och lyssna på.
Sebastian är helt klart provocerande i sina uttal och kommer att älskas eller ogillas.
Jag vill påpeka även här att han kanske på tv låter lite kränkande mot mig men det var han aldrig.
Han älskar att ifrågasätta och provocera människors trygga tankar om hur saker borde vara i samhället och om hur livet borde levas.
Genom att ställa frågor så får man tänka på svaret man vill leverera och det gillar jag.
Vid det läget var han också väl medveten om att jag är en människa som tål lite och som gillar när någon säger emot då jag ändå gör som jag vill i slutändan =)

I samband med serien får vi ofta mail med frågor om vad jag/vi har på oss så här kommer den informationen i förväg <3

På mig till middagen hade jag på mig denna underbara från Cavalli som finns även i vår webshop:


Skorna jag provar framför spegeln när jag skall välja outfit är följande.
Alla skor som du ser här nedan finns i butiken och går att beställa via telefon:
033-107595 eller via mail:
info@gretaoanna.se



Men väljer ändå mina stövlar från ASH då jag anade att vi skulle vara lite på landet.


Sebastian bestämde att middagen skulle vara på mysiga Börshults Gård då detta ställe speglar nog mer den han är som person än någon annan restaurang i Borås.


Själv skrattade jag när jag hörde repliken om osten för det låter som en pappa som vill uppfostra sin trotsiga dotter =) och log när kommentaren kom om att man ej får lämna sin hund mer än 6 timmar.
Sebastian har läst min blog och vet att jag använder den svenska lagen som en ursäkt att gå hem.

En fråga som jag tycker vi alla borde tänka på är "när exakt?"
Jag får den frågan riktad till mig när jag säger att "det är äckligt när större barn blir ammade".
Sebastian säger då att det finns 7åringar som blir det av sin mamma och då blir jag ännu mer övertygad om att det är äckligt.
Frågan "när exakt blir det äckligt? Vilken dag blir det äckligt?"
En intressant fråga som gäller nog det mesta ...
När exakt blir något som många gör föremål för "diskussioner" och folks tyckande?
Intressant reflektion ...

Min väninna Tania gör entré i serien då hon kommer hem till mig för att prata lite om detta möte innan det äger rum.
Hon har självklart få se sig själv i förväg och log över hur vi ser ut i tv rutan =)
Som sagt, skönt att veta att man ser bättre ut i verkligheten =)

En väninna sa till mig och Jessica "det är väl hur ni låter och vad ni säger som är det viktiga, inte hur ni ser ut" ... Vi tittade på varandra och log "eller hur vi ser ut =)"


Jackan jag har på mig när vi stiger in genom min dörr till lägenheten är denna underbara bomber jacka från Franklin Marshall.
Den finns även i vår webshop:
http://www.miinto.se/p-73875-baseball-jacka-fraan-franklin-marshall

Byxorna jag har på mig här på bilden och även i avsnittet imorgon när jag är i min lägenhet är från Please och finns i butiken.



Skorna jag har på mig när jag sitter vid köksbordet med Tania är följande:

Blusen jag har på mig vid samma tillfälle är från Valerie och finns i butiken.
Jag hoppas att jag har fått med det mesta så hoppas jag att du tittar på oss även om det är inga "bucket list" äventyr som genomförs då =)
De kommer ... =)



18 kommentarer:

  1. Så snygg stil... Jätte fina kläder.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilken fruktansvärd människa du åt middag med i dagens avsnitt! Din STACKARE! HEMSK var han. Att han inte skäms! Han verkar gå igång att trycka ner människor och tror att han själv är GUD. USch Michela. Den mannen träffar du väl ALDRIG mer i ditt liv. Du förtjänar något bättre. Jag tycker du verkar jätterar/Ewa-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ewa-Marie,

      kan nog inte påstå att det var en dejt men en middag med en person som är väldigt annorlunda än mig... Misstänkte att det skulle bli reaktioner och då detta var tv så hade jag rätt i min tro ... Tycker om när människor provocerar tankar och han är nog inte så hemsk som han låter ... Han har trots allt varit underbar i sina ord om mig när han kommenterade en intervju jag gjorde för P1 för ett par tre månader sedan =)
      Tusen tack för dina snälla ord ...

      Kram

      Radera
  3. Hej. Var kan jag hitta Sebastians kommentarer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leta efter namnet Sebastian här:
      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3381&artikel=5252263

      Radera
  4. Jag hoppas som du skriver att han är en bättre/vänligare person än vad han ger uttryck för under de minuterna han syns i TV:n. Han hade ett obehagligt sätt att trycka ner och hävda sig.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!

      Han låter väldigt självgod vilket han säkert är men även om det låter på honom som att han "dissar mig" så är det inte sanningen för han har skrivit väldigt intressanta kommentarer i inläggen som jag hänvisade till för några inlägg sedan =)

      Radera
  5. Hej! Var ifrån kommer det silvriga halsbandet med fjärilen ifrån? Superfint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket halsband menar du Jonna? Har nog ingen med en fjäril men en med en ängel som är av märket HAND ...

      Radera
  6. Hej!
    Vilken svart skinnjacka har du Michaela från Munderingskompaniet?
    Mvh Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Madde,
      Menar du i dagens avsnitt?
      I så fall här den denna:
      http://www.miinto.se/p-59261-kvinnlig-svart-skinnjacka-fraan-munderingskompaniet
      Kram

      Radera
  7. Hej Michela!
    Vilken fantastisk kvinna du är. Jag njuter och tycker att livet är så mycket roligare
    när det finns personer som du. Min absoluta favorit av drottningarna...
    Du förmedlar skönhet på både insida och utsida. Du är VRÅLLÄCKER...
    Dina stövlar med dragkedja bak kan man köpa dom hos dig?
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad snäll du är Jane <3
      Det värmer så otroligt mycket att läsa sådana här kommentarer, verkligen.
      Mina svarta stövlar är från ASH och de svarta har vi inte fått upp på vår webshop men du kan beställa dem genom att maila oss till info@gretaoanna.se eller genom att ringa till 033-107595.
      Kram och åter tack ...

      Radera
  8. Michela, Jag älskar din stil och personlighet! Kul att se dig
    i tv-rutan varje tisdagskväll, du är min favorit i programmet! :D
    Kram
    /Andrea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Andrea för dina snälla ord.
      Tanken är nog att alla skall kunna hitta någon som man gillar mer eller mindre i någon av oss fyra så uppskattar att jag får vara din favorit <3
      Sov gott, det skall jag göra nu =)

      Radera
    2. Tack detsamma, nattinatti <3

      Radera
  9. Jag förstår inte hur du kunde sitta kvar där hos den där idioten som du åt middag med. Jag hade börjat gråta och lämnat bordet. Du måste vara en väldigt stark kvinna! Man talar väl inte så till en kvinna för det första? Jag tycker i alla fall att du verkar vara en supertrevlig kvinna som bjuder på dig själv. Jag bara älskar din butik. Men har dock bara sett glimtar av den i TV. Likaså ditt hem... sååå, himla fint! Jag är avundssjuk! ;) Lova nu att inte ät middag med den där mannen igen. Kram Eva

    SvaraRadera