fredag 9 november 2012

ATTRAVERSIAMO ...

Idag kom Nicole och hon hade med sig ett paket som innehöll en italiensk kokbok. En pik eller kanske bara en önskan? =)
Många fina och goda recept som jag hoppas någon vill prova att göra =)
Från Carro som hjälper oss i butiken och hennes sambo Stefan en fantastisk höstlig bukett.
Tack <3


Påklädda med jackor och jag i min nya mössa från italienska Dondup gick vi en liten runda på stan.


De senaste dagarna har hon själv haft önskemålet om att ta en sk. fot spa med fiskar så vi gick in till det nya stället som har flyttat in sedan några veckor i "gamla Make Up store" butiken.

Tillsammans satte vi oss på var sin pall och först jag, sedan hon stoppade vi ner våra stora och små fötter för att få lenare fötter då dessa fiskar rensade oss från död hud.
I började tittade jag bort då det kändes lite "äckligt" att levande djur åt delar av mig men efter några minuter försvann den första känslan och minuterna gick fort.
Nicole skrattade och njöt av denna lilla annorlunda spa vilket gjorde mig så klart glad.


Med lena fötter gick vi och hyrde 8 filmer och vi började denna sena eftermiddag med den längsta av dem "Eat Pray and Love". 

En journalist från "Se & Hör" ringde mig häromdagen för att fråga vad som gör mig ledsen.
Mitt svar innehöll tre svar där det ena var "filmer som berör mig där jag är känslig" och ikväll har jag vid flera tillfällen gråtit och Nicole har då påvisat att "filmen är på låtsas" även om den är baserad på en riktig historia...

Att välja sina tankar om sig själv, att alltid stå på fyra ben, att mata sig själv med det som lyfter dig och att våga tappa balansen för att ha balansen i ditt liv är några av de många nyckel tankarna i filmen.

Det är dock ett nyckelord som avslutar filmen, och ett italienskt sådant: "attraversiamo" som betyder "låt oss korsa vägen tillsammans" för i slutet vågar hon ...

Nu ligger vi redan i sängen då vi båda känner oss lite "smått febriga" men imorgon är det en helt ny dag så efter en natts sömn lär vi vakna glada och pigga ...




2 kommentarer:

  1. Snygg mössa!
    Den filmen är bra och får en att tänka till och tänka om...
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag har sett att du gillar att tipsa om bloggtävlingar. Skulle vara jättekul om du kunde tipsa om denna retro-tävling för dina läsare: http://www.presenttips.se/tavling-vilken-ska-bort

    ...om du kommer ihåg Fem Myror är fler än Fyra Elefanter!? :)

    SvaraRadera