fredag 16 november 2012

LÄCKERT SMYCKE FRÅN CORNELIA ...

Trots att jag som liten flicka älskade flanell kläder (gör fortfarande det idag) och vägrade vara tjejig så har vissa saker förändrat med åren.
Idag älskar jag att vara kvinna och älskar nog att de fördelarna som detta innebär.

Idag fick jag starta dagen med att titta på vackra smycken och beställa urläckra sådana.
Vissa finns redan idag i butiken och andra kommer med leverans mars/april.
Märket jag pratar om är svenska Cornelia.

Gillas?



2 kommentarer:

  1. hej michaela.
    jag följer dig i serien och hittade till din blogg genom FB då jag gillar er sida på Greta&Anna.
    jag har precis läst ditt inlägg angående skönhetsoperationer. och jag måste få avreagera mig en aning.

    oftast är de som reagerar negativt på kvinnor som opererat sig just andra kvinnor. de är ngn sort rivalitet eller "knäppa på näsan" mentalitet mellan oss tjejer. inte nog med att vi ska försöka kämpa oss fram till jämnställdhet och att vi levt i förtryck i flera hundra år. vi ska försöka värja oss från varandra dessutom.

    om vi kvinnor ngn gång ska bli jämlika och starka så måste vi nog lära oss samarbeta och lyfta upp varandra.
    jag blir så ledsen av att se kommentarer som att du skulle vara en dålig mamma för att du fyllt dina läppar eller gjort ett bröstlyft eller vad de nu må vara.
    att vara en bra mamma sitter knappast i hur stora bröst du har eller om du väljer att fylla ut läpparna.
    så länge du älskar ditt barn, finns där, stöttar och vägleder så ser jag inte anledningen till att du skulle vara bättre eller sämre mamma.

    de flesta vill känna sig vackra och vara nöjda med sig själv. alla når vi vår väg dit på olikt vis. så varför ska vi peka finger åt ngn annans val. och VARFÖR måste man kommentera ngn livsval negativt. har man inget snällt att säga så kan man hålla tyst anser jag.

    ständigt ser man dessa människor som lever på att tycka om hur andra lever. detta ifrågasättande om allt. varför bara inte vara glad för andras skull och låta dem leva som de själva känner är rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Loisan,

      tack för dina snälla ord och som du förstår håller jag med dig ...
      Jag tycker inte att jag är en dålig mamma pga. att jag har valt att plastikoperera mig.
      Tror nog att dåliga föräldrar har med andra inre egenskaper att göra så tack för din feed-back <3

      Kram
      Michela

      Radera