söndag 4 november 2012

JANE IREDALE PÅ HBC ...

För ett par veckor sedan var jag på nyrenoverade Helens Beauty Center för att ta del av lite fakta kring ett nytt märke på kosmetika som de har tagit in till salongen.

Märket som är amerikanskt heter Jane Iredale och används bland annat av juryn i X Factory.
Viktigt är att samtliga produkter är fria från artificiella färg- och parfymämnen, kemiska konserveringsmedel, tilltäppande mineraloljor och utfyllande talk.

Något som jag själv märkte väldigt tydligt när den duktiga kosmetologen från Jane Iredale valde foundation åt mig är den lyster man får och som är  ett resultat av att denna make up har hudvårdande egenskaper då produkterna är berikade med extrakt av granatäpple, pinjebark, grönt te och alger. 


Ingen före bild då detta glömdes bort men en efter ...
Visst ser huden fantastisk ut?


Den fantastiska foundation som heter Suntan som jag har på mig på bilden ovan har en täckande resultat men med en känsla av viktlöshet då man märker inte ens av att man bär makeup.
Den innehåller algestrakt som lugnar känslig hy och granatäpple som skyddar mot fria radikaler.


Nu har jag haft denna foundation i två veckor och känner att jag ej kan vara utan.
Helt plötsligt kan hud ojämningheter som kommer som konsekvens som ålder, sömnbrist och annat döljas på ett sätt som ändå inte tar bort den viktiga lystern man vill ha på ansiktet.

Gå till Helens Beauty Center och ta del av deras kunskap inom kosmetikan och låt de hjälpa dig att just ta fram den nyansen som är den perfekta för dig ...
You will find it <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar