torsdag 1 november 2012

ÄNGLATÄVLING MED KATRIN SKOGLUND ...

Somnade tillsammans med Nicole igår.
Hon kände sig lite febrig och ville bara ligga och kramas samtidigt som jag pratade med min syster i Italien som även hon hade ont i halsen och kände sig allmänt små sjuk.
Då vi inte bor nära varandra så känns det så svårt att förstå att hon nu numera är mamma till två barn.
Vad hände sedan hon som liten uppträdde med sin väninna i vårt vardagsrum, sedan hon följde sniglarna på gatan =) och sedan hon gömde maten överallt då hon var en sådan som "petade i maten".

Nu har hon skaffat sig en Iphone och livet blir lättare för oss. Skall åter ladda ner Whats Up i min nya så att vi kan skicka bilder och göra vårt avstånd närmare. Detta tack vore Iphone. Är det inte märkligt att en produkt kan förändra en interaktion, en närhet?
Sådant fascinerar mig kanske pga. att jag inte ens förstår hur en telefon fungerar... 

I en av avsnitten på serien som nu har börjat sändas hämtar jag hos en av vår småstads mest kända profiler Katrin Skoglund två underbara tavlor som hon har gjort med mig som motiv.
En av dem kallas The World of Michela och hon log när hon berättade att hon hade "stalkat" min blog vid så många tillfällen att om jag hade kunnat se detta i min statistik hade jag säkert börjat "undra" =)
Hon fick måla mig så som hon såg mig vilket jag alltid tycker är det mest spännande för andras åsikter om hur de tror att jag är har alltid fascinerat mig.

Resultatet är jag kär i <3
Till skillnad från bilden nedan så är den nu inramad och hänger på väggen i mitt vardagsrum vilket ni också får se i kommande avsnitt.
Runt tavlan finns en massa symboler som Katrin tycker är "jag" och så ser ni i speglarna Nicole och jag och så även Knut och Max. Knut ser ut som en söt igelkott vilket är en sanning =)


Den andra tavlan är lika underbar den och min ego del älskar att det är "jag" som är på tavlan och inte någon annan. Jag gillar nog det personliga och inte nödvändigtvis det egoistiska.
Det gäller att se på sina önskemål med ödmjukhet och val av ord gör att det ena låter bättre än det andra =).
"Once upon a time" därför att jag har låtit tatuera orden "Once upon a time there was a little girl ..." på sidan. Jag brukar säga att i sagoberättande form är det så även min historia började ...


Nu vill Katrin låta mina läsare ta del av den underbara sortiment hon även har till försäljning och för att sprida dessa underbara änglar med glimten i ögat ordnar vi nu tillsammans en tävling.

Här kan du frossa i hennes webshop:

De två vinsterna är följande:




För att vara med i tävlingen skall du skriva som kommentar till detta inlägg berätta om en förebild. Vem och varför?  Bara några rader om vilken din förebild är och så får du även gå in och "gilla" min blogs fb sida:
Har du redan gjort det så är du med, då räcker det med en kommentar.

Tävlingen pågår fram till söndag kl. 20 så sprid och dela detta inlägg till din sida så att vi sprider dessa änglar som får oss att må bra <3
Nu skall jag försöka att åter somna ...
Lite upp och ner med sömnen dessa dagar  =)

6 kommentarer:

  1. Gunilla Johansson1 november 2012 kl. 05:33

    Jag har ingen speciell förebild utan tycker att "Alla kvinnor som är sig själv och skiter i vad andra tycker" är värd all uppskattning!!!! Älskar Katrins fantastiska bilder och önskar att man själv hade den talangen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gunilla!
      Du har vunnit första priset i Katrins tävling.
      Skicka gärna din adress så att Katrin kan skicka vinsten till dig när hon kommer tillbaka från sin semester =)
      GRATTIS!

      Radera
  2. Hej Michela!

    Min farmor var min kvinliga förebild!Hon har lärt mig att älska mig själv och andra!
    (Tack för ett bra program med en massa underbara prinsessor)<3

    MVH Pia Karlsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pia!
      Du har vunnit ett tredje pris (Katrin får välja) så skicka mig din adress så att Katrin kan skicka dig en vinst när hon kommer tillbaka från sin semester =)
      Kram ...

      Radera
  3. hej!
    Min förebild är min mamma.
    Hon är så snäll mot alla, djur eller människor spelar ingen roll.
    Hjälpsam som ingen annan jag känner.
    Min mamma är bäst! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Camilla du har vunnit andra priset i Katrins lilla tävling så skicka mig din adress så att Katrin kan skicka dig vinsten när hon kommer hem från sin semester.
      GRATTIS!

      Radera