söndag 4 november 2012

BÄSTA BUBBEL OCH PRAT ...

"Skribenten" bakom brevet som kom förra veckan blev en middag igår kväll.
Trots rubriker i flera tidningar den här veckan så verkade inte finnas någon tvekan från A. att han verkligen ville träffas. Har man letat någon i 18 månader så kanske att jag ändå kan förstå att man vill stilla en nyfikenhet och träffa in real life den personen som man har tänkt ibland på.
Han hade "plöjt" min blog så han visste en hel del om mig =)

Med ett leende på läpparna, två flaskor Dom Pérignon (det står i ett inlägg att jag älskar namnet på denna champagne) och en massa tapas var det bara att sätta sig, njuta av mat och dryck och prata, prata och prata.


Att jag älskar samtal är ingen hemlighet för de flesta.
Minns när jag flyttade till Sverige och bodde hos mina morföräldrar de första tre månaderna innan jag bestämde mig för steget att ha egen lägenhet här i norden.
De sa att de hade aldrig diskuterat så mycket för jag gillar infallsvinklar, att höra vad andra tycker om saker och ting, hur de tänker för att motivera sina svar mm.

Jag är helt enkelt italienska.
Är fyra italienare politiskt åt vänster blir automatiskt två åt höger bara för saken att diskutera.
Vi är sådana i grund och botten och jag älskar verkligen ordens konst.

Min ytliga sida tackade så mycket för orden om att jag ser både yngre och mycket bättre ut i verkligheten än på teve och A. avslutade med orden att "Håkan har fel" ...
Vad han menade förstår ni om ni tittar på avsnitt 2 av "Småstadsdrottningar" =)
Lite avslutande marknadsföring kan jag inte låta bli ...
Det var denna enda bild A. hade i 18 månader och han kände, konstigt nog, igen mig när han såg trailern för serien.
Själv tycker jag att den här bilden och den på tv är så olika men blicken gick inte att ta fel på påstod han =)



Denna söndag blir en riktig skön sådan.
Jag skall städa, tvätta men förutom det skall jag ägna mig åt en promenad med min sambo Knut och konsten av "il dolce far niente" för A. lämnade två tumma flaskor bubbel först vid 5 denna morgon...

Nu skall jag klia Knut bakom öronen för det är han allt värd ...

5 kommentarer:

  1. Because you´re worth it... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sometimes i m =)
      Ligger nu i soffan med en filt och skall nog somna till lite =)

      Radera
  2. Because Knut's worth it...

    /K

    SvaraRadera
  3. As a response to comment No. 1 :)

    "Nu skall jag klia Knut bakom öronen för det är han allt värd ..."

    /K

    SvaraRadera