torsdag 1 november 2012

EFTER FÖRSTA AVSNITTET ...

Vad får dig att titta på en serie?

De senaste två tre åren har jag sällan följt en serie men har tittat lite på "Svenska Hollywoodfruarna" för att se hur man går från den ena kvinnan till den andra och för att självklart se vad fruarna visar upp från sina liv. Just den biten är en grund i "Småstadsdrottningar", ca 45 minuter tv fördelade på oss fyra vilket blir ca 11 minuter var.

Rätt så många tv tittare på första avsnittet på "vår serie" där jag själv medverkar och positivt var att de som började titta inte bytte kanal under den timma som serien pågick.
Det är klart positivt ...

Det jag funderar på, denna kväll är den kritiken som serien har fått.
Att det händer lite, att småstaden har ingen direkt underhållning och att våra "Svensson liv" inte bjuder på några "aha upplevelser".
De som ställer sig positiva till serien är däremot de som tycker att det är "härligt" med vanliga liv och vanliga människor.
Några tyckte att Knuts hundkalas var "patetisk" andra att den var "rolig och höjdpunkten i avsnittet då kaos rådde".
Någon tycker att jag är den av oss fyra som inte passar in bland övriga, någon att jag stod för det hjärtliga och som inte verkade "spela".
Som vanligt råder det delade meningar om det mesta och om de flesta.

Vilka karaktärer fastnar, vilka retar, vilka älskas, vilka vill man se igen och igen?
Nu är jag som sagt väldigt dålig på serier då jag tittar lite på tv men Montazami är en kvinna som många gillar. Spontan, genuin, gör lätt bort sig, säger små grodor och verkar vara hjärtligt ärlig.
Självklart finns det olika åsikter och mindre smickrande kommentarer även om henne att läsa på olika forum men hon går hem hos de flesta trots att vi får se henne tända och släcka olika lampor i ett avsnitt, springa efter sin hund och prova läppglansar. Kontentan är att även hon gör egentligen "inget" men hon gör inget i Hollywood vilket blir nog en skillnad =)

Föredrar du underhållning i form av vardag eller i form av glamour?
Vill du känna igen dig eller vill du fantisera bort till den värld som många drömmer om men som inte många får?
Jag gillar nog lite glamour i teve rutan, får nog ändå erkänna detta.
Jag gillar att titta på snygga människor som gör det jag själv inte gör i min vardag för att "komma bort" i tankarna från de "vardagliga" eller så gillar jag serier som "väcker mina sinnen" och som får mig att "tänka till".

Det jag dock gillar med vår serie (har trots allt nu sett två avsnitt) är att vi fyra bjuder på oss själva.
Vissa kallar det för att vara mediek-t, andra för att vara spontan.
Jag kallar det för att vara "sig själv" =)

Jag tror inte att de som sätter sig i soffan kommande tisdagar kl. 21 har några förhoppningar om att se en "CBS 60 minutes" eller andra liknande samhällsprogram.
Det tittarna får se är vardagsliv från fyra olika kvinnor som bor i mindre städer i Sverige.
Självklart hade även denna serie kunnat göras "mer glamourös" men då hade den tappat den karaktären som den skall spegla, riktiga liv ... 
I kommande avsnitt bjuder jag på självdistans och på den delen av mig som trivs på en ranch med en personlighet som Håkan.
Resan är flyttad till nästa oktober då alla händelser denna oktober (då det var tänkt att jag skulle åka) har gjort att jag ändå inte hade kunnat fokusera på det roliga att åka på sin livs resa ...
Den som väntar på något gott ... <3





4 kommentarer:

  1. Hej. Jag missade avsnittet i veckan men kikat på det nu på tv3play och måste säga du verkar så härlig och du är så vacker. Ska fortsätta följa detta. Kan tänka mig en del har åsikter om dig pga ditt utseende och det är säkert bara för dom är avundsjuka för du är skitsnygg! Söt dotter har du också..Ha en fantastiskt fredag nu tjejen.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny för dina snälla ord ... Ja, det blir en del kritik men man känner bäst sig själv så jag skakar av mig sådant och tänker att de personerna behöver inte titta på mig på tv om de inte vill och de behöver inte se ut som mig heller =)
      Får dock även erkänna att jag själv hade reagerat lite om jag hade sett mig i första avsnittet för ibland har jag ett förvrängt ansikte som jag faktiskt inte har i verkligheten =)
      I andra avsnittet ser jag nog mer normal ut =)
      Åter tack och önskar dig detsamma <3

      Radera
  2. Lei è senza dubbio la mia preferita tra le regine!
    Per me, lei è molto chic, e si presenta con tanta dignità.


    Cordiali saluti,
    La svedese L, in Umbria

    SvaraRadera
    Svar
    1. La ringrazio veramente per questo complimento e Le auguro un magnifico fine settimana ...

      Saluti
      Michela

      Radera