söndag 18 november 2012

BIO, THE FACTORY OCH VÄNNER ...

Liksom Askungen var målet att komma hem någon minut före midnatt och lyckades med detta ... 
Båda skorna är dock på vilket betyder att ingen drömprins kommer att inleda något sökande under kommande dagar =)

Tania och jag startade kvällen med en film på bio som hon hade bokat då hon lät sig förblindas över att filmen utspelade sig i Italien. Förra gången vi gick på en film med italiensk tema var Woody Allens  som utspelar sig i Rom och vi lämnade då biosalongen efter 30 minuter.
Anledningen? En mycket tråkig film och time is money ...
Tid skall ägnas åt sådant som man gillar inte sittandes framför en film som man bara pinas igenom.
Ikväll satt vi kvar men vi var nog båda i kvalet om att resa på oss då filmen var dansk och inte amerikansk som vi kanske trodde.
Vi lät dock våra förutfattade meningar inte påverka oss och gav filmen en rimlig chans.
Helt okej faktiskt.
Tre marshmallows av fem möjliga ... =)

Efter filmen gick vi till någorlunda nyöppnade The Factory
(bilderna är lånade från deras fb sida)


 som verkligen bjuder på en fantastisk miljö med snygga tapeter, cool industriell inredning och snygga genomtänkta detaljer. Det enda minus för inflationen på alla citat som nu finns i flera butiker/restauranger i Borås (även hos oss) men förutom den där Carpe Diem känsla som nu präglar allt för många ställen så är det en fantastisk restaurang och uteställe som har öppnat i Borås.

Att det är Mr Tony med flera som driver stället gör inte saken sämre.
Även om han hade bestämt sig för att lämna krog branschen för några år sedan så är vissa människor bara menade för att vara där de är och jag tror att de flesta tycker att Tony är perfekt för att driva ett ställe som The Factory.
Lokalen fylldes och alla verkade ha en trevlig lördag kväll med drinkar i handen och leende på läpparna.
Trevlig personal, läcker miljö och god mat.
Helt klart värd att besökas vid flera tillfällen och när det kommer från en som mig som aldrig går ut så är en sådan kommentar faktiskt värd något =)

Här kan du gilla deras facebook sida för att ta del av det senaste:


Vid nästa besök skall jag vara onyttigare och prova en av de goda hamburgare tallrikarna.


Tania och jag fick sällskap av J. som är delägare i en av Borås största modeföretagen i landet och därför kunnig gällande mode och marknadsföring. Alltid intressant att höra att vissa lyckas så bra som de gör.

J. beställde en cosmo åt mig som alltid har varit en liten favorit i min hand.
Ikväll dunstade den inte bort, jag drack upp den =)
Med J. försökte vi förhandla oss en av punkterna på min bucket list men vi får se om J. vill se mig påverkad av mer än ett glas vin =)))

Fazli med vänner var ute så han satte sig hos oss och vi hade mysiga och djupa samtal denna lördag kväll.
Med vissa vänner kan man med att berätta allt =) och jag tror att jag pratar för oss alla när jag säger att det är så vi känner gentemot varandra.
Tackar J. för denna goda middag.

Självklart kunde jag inte låta bli att ta fram telefonen för ett litet kort =)
(Har ingen mascara och inga lösögonfransar så se vad fint den kosmetiska pigmentering i form av eyeliner som underbara Mimmi på HBC gjorde blev. Helt nöjd!)


Med detta kort som handlar om mycket blont hår (det tackar vi Fazli för) så är det nu dags att säga godnatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar