måndag 12 november 2012

KOSMETISK PIGMENTERING HOS MIMMI PÅ HBC ...

Vid 11.30 idag gick jag till skönhets salongen Helens Beauty Center
 för att träffa underbara Mimmi som skulle se till att göra en kosmetisk pigmentering på mig genom att "tatuera in" en permanent eyeliner. 

Då jag sällan sminkar mig så tycker jag att bestående skillnader som håller är ett bra alternativ.
Jag har varit nyfiken på detta sedan några år tillbaka och blev inte det mindre när min kollega Jessica berättade att hon hade gjort det för 20 år sedan och att det är något som hon lätt kan tänka sig göra om då hon älskade känslan att se sminkad ut utan att vara det.

Efter att Mimmi berättade lite om detta så fanns det ingen mer tvekan från min sida.



Jag var beredd på att detta skulle kännas, tom. att det skulle vara något smärtsamt men inte alls.
Nu är klockan över 19 och ögonen har inte ens svullnat så jag är lycklig lottad misstänker jag =)

Mimmi har idag gjort en tunn eyeliner på mig både på ögonlocket och under och den skall få en "touch up" om några veckor när detta har läkt.
Kan tom. tänka mig en liten bredare linje nu när jag har haft den under dagen och känt efter.
Älskar redan känslan!

En kosmetisk pigmentering som den jag har gjort kan hålla upp till 4 år så det är med nöje jag nu kan slänga den eyeliner jag har i min necessär och som har nog torkat pga. att den aldrig har använts på flera år.
Ögonen blir inramade genom en eyeliner så det är med ett leende jag går förbi spegeln! =)

Om du är nyfiken så kan du självklart gå på en kostnadsfri konsultation hos Mimmi.
Helens Beauty Center har tel. 033-121242


Nu är det lite mörkt för att ta bild på mig men lovar att de kommer imorgon!
Nu blir det fortsätt läsning av en av de mest lästa böckerna, en bok som gör att man drömmer sig bort till äventyr (åtminstone om man har läst de första 100 sidorna) ...

<3



2 kommentarer: