måndag 5 november 2012

SNART DAGS FÖR AVSNITT 2 ...

Imorgon är det dags för avsnitt 2 i serien "Småstadsdrottningar" och från min sida bjuder jag på ridning.


I oktober skulle jag ha åkt på min livs resa då jag sedan var ca 15 år har drömt om att åka till Billings i Montana för att leva cowboy livet.
Här länken till den ranch som jag har bokat in mig hos:
http://www.dryheadranch.com/

Den resan jag skulle ha gjort och som jag hade bokat finns att göra endast två gånger om året. På våren då man tar de vilda hästarna från Billings till Wyoming och på hösten när man hämtar hem dem.
Då jag inte kunde åka i samband med premiären för serien har jag numera flyttat resan till nästa oktober...
Kanske något reseprogram som vill följa med =)?

För att förbereda kroppen inför en hel veckas ridning ute i vilda västern var och är tanken att jag skall vänja mig vid sadeln ute hos Håkan Ask där privatpersoner och företag kan komma för att rida western ridning.
Här är hans hemsida:
http://www.westernbiten.se/Westernbiten/Hem.html

För flera år sedan var jag med på en tre dagars rytt, den sista som Håkan hade innan han tog pension från just längre ridningar och den smärtan jag hade efter de 72 timmarna glömmer jag inte i första taget. Det jag inte heller glömmer är alla skratten för oavsett om man gillar Håkan eller inte kan man inte annat än att säga att han är en personlighet som sticker ut och jag älskar honom för att han vågar vara och säga precis det som faller honom för stunden vilket ni kommer att enkelt märka i två repliker som är med i serien imorgon.

Jag vill påpeka dock att det är inte ok att gå fram till främmande personer (oavsett om det är mig det gäller eller någon annan) och kommentera ett utseende på ett "elakt" sätt oavsett om det är för man har medvetet sett till att ha stora läppar eller därför att någon är tjock men Håkan och jag känner varandra sedan flera år och driver ofta med varandra och oss själva.
Jag kunde ta kritiken och därför valde produktionsbolaget att visa den.

Trots detta hoppas jag att människor förstår att en viss typ av kommentarer bevisar bara att den som uttalar den har dålig självkänsla för inte behöver man "klanka ner" på någon annan. Elaka kommentarer riktade mot någon gör dig tyvärr inte vackrare och absolut inte snällare.
Visst kan man tycka och konstatera ett faktum men det faktum skall stanna vid tankarna och aldrig uttalas.

Jag bjuder på dem därför att han säger dem endast därför att han vet att jag har den nödvändiga självdistansen att skratta åt orden själv.
Trots olikheterna så gillar vi varandra ...


Idag ringde jag till Håkan för att berätta att imorgon får han och Laila bänka sig framför teven.
Som en pappa eller en person som bara bryr sig sa han åter att "Michela, gör inte läpparna mer för du är så mycket finare utan att de är fylliga" Jag berättade att det var fem månader sedan jag gjorde dem så de är betydligt mindre än när vi träffades sist.

I en kommentar i serien imorgon säger han att jag ser ut som en guppy och då jag såg detta avsnitt tillsammans med min dotter Nicole för några dagar sedan vände jag mig till henne och sa att jag egentligen vet inte ens vad en guppy är ... Hennes svar var klockren.
"Men mamma guppy är en sådan som följer efter kändisar!"
Hahaha!
Guppy och groupie låter rätt så lika men är olika i innebörden =)

Vidare sa han att hade läst Aftonbladet och med oroad och road röst frågade han mig "hur det kunde hända" ... Vi pratade lite och jag kände verkligen en sådan längtan till att åka dit för att få prata av mig med en person jag respekterar därför att han har egenskaper jag hade nog velat ha och därför att han lever nog ett liv som jag hade velat vara nöjd med ...

På mig hade jag då jeans från J4, stövlar köpta i Italien, skjorta i denim från det spanska märket Fuga och väst i mocka från det svenska märket Love Forever.
Vi har några västar kvar och de kostar nu endast 999:-!!!


Imorgon kl. 21 tycker jag att du som mig skall sätta dig skönt i soffan och bara titta på fyra kvinnor som bjuder på självdistans, lite charm =), och mycket glimten i ögat ...

Nu ... sängen!!!

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Såg mitt första avsnitt idag.
    Fascinerades av din glädje och utstrålning. Tycker att du verkar härlig! Fortsätt att vara så här glad och leva dina drömmar! :-)
    Kram
    Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för dina snälla ord Magnus!

      Lovar att fortsätta att "leva och inte bara existera" =))))

      Radera
  2. Vad vacker du är! helt såld på dig ;)


    Johan 35

    johanofsweden@yahoo.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! ;)

      Antar att du har en del karlar att välja på ;)...många puckon med iofs

      Johan

      Radera
  3. Tycker att du verkar vara fantastisk, så befriande att se hur du gör det du vill och känner för utan att stoppas av vad folk ska tycka. Stå på dig! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för orden ... <3
      Har nog oftast gått min väg och tror mig vara stark i detta men självklart påverkas jag och förundras över att människor orkar tycka så mycket illa om någon som de oftast inte ens känner ...
      Att kommentera någon på ett mindre smickrande sätt är bara ett bevis på dålig självkänsla ...
      Till de säger jag: lägg energi på de personer du gillar <3
      Kram

      Radera
  4. Jag måste säga att fasen vad inspirerande det var att se dig i avsnitt 2! Kloka ord och jävlaranamma!
    Hoppas verkligen du kommer ha det bra i USA :)
    Och en sak till, du klär så bra i alla kläder!! Önskar själv att man hade kroppen (och modet) att klä sig lite friare och mer vågat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Linnéa!
      Jag säger som Steve ... "Insikten att vi skall en dag dö, gör att vi har inget att förlora" =)
      Det jag har lärt mig under dessa 41 åren är att oavsett vilka val du gör så kommer det alltid att finnas människor som retar sig på dem och dig. Vissa val retar bara fler =)
      Kram och tack för de snälla orden <3

      Radera