tisdag 24 januari 2012

TODAY

Idag fick jag börja denna underbara dag med frukost på Viskan och som vanligt är det ett gäng trevliga människor som samlas där för att starta dagen med socialt umgänge.

Lizette och jag träffas ibland på frukost eller fika och idag var det äntligen dags för lite tjejtalk och nu när  min dotter var i skolan åkte pälsmössan på =))))
Kylan är här så jag passar helt enkelt på !!!


Efter skolan lekte Nicole med sin kompis Holly och när jag hämtade henne fick jag träffa Hollys underbara lilla Ellen, en liten hamster och minns med värme mina egna guldhamstrar...
Minns också att min fd och min syster meddelade mig en gång när jag kom hem att lilla Michelina hade nu dött... Skulle säga fårväl till henne och öppnade den lilla tändsticksasken där de hade lagt henne.
När jag dock öppnade den och tittade noga såg jag att hon fortfarande andades...

Tro mig ... the day i will die skall inte de få avgöra om jag är död eller inte. Kommer att se till i mitt testamente att oberoende källor dubbelkollar detta och kommer att vilja ha en kista med en knapp som lyfter upp den och mig ifall jag nu skulle vakna upp =)
Ibland handlar det att ta det säkra före det osäkra helt enkelt... =)


Vill ni läsa en blog som har mycket av det där "glimten i ögat" och är en av de två som jag går in på om inte annat varannan dag så rekommenderar jag Magdalena Graaf blog och går ni in på den här länken får ni läsa ett roligt inlägg om lille Rolf:

Min fd hamster gick in i en bidé i Italien och min mamma fick tillkalla rörmakaren som fick komma med urgency för att försöka få ut henne...
Hamstrar kan konsten att se till att hantverkare får jobba lite extra =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar