tisdag 10 januari 2012

SÖMNEN SOM BANTNINGSKUR?

Idag startade jag med jobb för att sedan vid 10 gå till Salong Bond för att fräscha upp mitt naturligt blonda hårsvall ...
Du liksom mig tillhör väl inte den kategorin av kvinnor som har den underbara blonda nyansen råttfärg?
Sandré färg låter så mycket bättre, eller hur? =)


Jag har nu "bantat" (för det förmodar jag att det är just det jag gör) i fem dagar och idag känner jag verkligen att jag inte ens har någon matlust. Skulle förmodligen kunna låta bli men förbränning kräver näring så jag har tvingat i mig lite avocado, sallad och parmaskinka.
Otroligt hur kroppen/hjärnan hanterar en ny omvänd situation...

Från små godisar gömda i mitt skåp till nothing at all och jag är inte ens sugen...
Det borde dock betyda att min kropp hanterar sockret bra då jag inte känner någon saknad.
Vore det inte normalare om jag fick någon slags abstinens?
Å andra sidan vad är normalitet?

Något jag läste i tidningen medan jag satt med färg i håret är hur viktigt sömnen är både för att gå ner i vikt och för att bli smartare...
Att sömn är viktigt visste jag men att det är åtta timmar som krävs trodde jag var en myt...
Ligger väldigt risigt till ...
Tänker inte göra någon slags IQ test varken nu eller sen för åtta timmar klarar jag inte, vill inte sova bort livet!




Hmmmm ... Lägga sig klockan 21 ikväll? =)

3 kommentarer:

  1. Häng i, fast lagom är bäst!
    "Inväntas inte segern är nederlaget nära.."
    A

    SvaraRadera
  2. Och ... jag kommer att segra även om du troligtvis inte hoppas på det =)

    SvaraRadera
  3. Varför tror Du det?
    Trivs man med sig själv - trivs man med andra...
    med mig...?
    A

    SvaraRadera