onsdag 25 januari 2012

ÅTER OM DERMAL ANCHOR

Har bloggat om mina glittrande stenar vid två tidiga tillfällen men har fått frågan om att åter lägga ut bilder på hur det ser ut med en dermal anchor och var jag har valt att placera dem.

När det gäller smärtan så känns det som man tror att det skall göra i ett par sekunder och sedan är det över.
Efteråt känns verkligen inget och nej, stenarna har inte fastnat förutom en gång då jag hade en fluffig väst vars päls fastnade i den ena stenen kontinuerligt ...

När man gör en dermal anchor får man först i en månad två plattor i titan istället för de glittrande stenar som man får vänta lite med...
Idag kan jag byta stenarna när jag vill men det är dessa jag vill ha och känner inget behov av att hålla på med dem.
Nicole är namnet på min dotter och tycker själv att stenarna ger själva tatueringen en extra liten touch.


Den tredje stenen har en placering som inte syns för många ... Den finner man nästan precis på själva troskanten.
Ser ni den? 


Det är ofta roligt att vara bland de första att göra något som det här.
Inte många som vet vad en dermal anchor är och känner därför att jag vill besvara era små och stora frågor.

När det gäller frågan om vad som händer när man inte vill ha dem där så vet jag faktiskt inte.
Jag ställde aldrig frågan då det kändes inte aktuellt då.
Om du skulle leka med tanken om att jag vill ha en tredje tatuering vad skulle du rekommendera och var?
Nu är det dags för lite film i sängen ...
Nicole har precis somnat efter att ha tittat på "Mästerkocken" och då hon är så duktig på att berömma mig sa hon:
"Tur mamma att du inte är med där för då skulle du bara kunna göra youghurt och mackor och ... italiensk mat"
Frågade om vad hon trodde om mina chanser till en vinst i programmet.
"Nejj, mamma om jag skall vara ärlig så skulle du åka ut direkt"
Frågade då med ett leende "Om du skulle vara oärlig då`?"
Hon förväntade sig inte den frågan och hade inget svar... Illa att det inte ligger på tungan att säga något man är bra på ...

På fredag har de disco och jag är ansvarig för make och hår på 5 flickor som skall komma hit och förfesta =)
Skall bli riktigt roligt och hoppas på att jag får vara bra på att måla naglar eller ngt sådant ... 

Nu önskar jag dig godnatt ... 



2 kommentarer: