torsdag 12 januari 2012

VILL POÄNGTERA ...

Fy vilket väder men vet ni? Jag är glad ändå!!!
Butiken fylls med nya läckra kläder och jag längtar efter mer, mer och mer så att Jess och jag kan flytta på möbler fram och tillbaka, svettas, titta på varandra för att vi inte vet hur vi skall ha det och så helt plötsligt får vi en gemensam känsla om att ... nu är det precis så som VI önskar =)

Idag vägde jag mig igen. 64,7 dvs. nästan 3,5 sedan förra torsdagen.
Tar tillbaka kontrollen i mitt liv och det är jag nöjd med.
Jag vill förtydliga en sak då det kan hända att bland er läsare finns några yngre som kanske fokuserar just om mitt inlägg om en vilja att gå ner några kilon.
Det är viktigt att ni får den mening i ett sammanhang därför att jag inte vill att ni missuppfattar mig.

Min intention är att gå ner till den vikten jag har hållit i fem år och som jag pga. dåliga rutiner (äter ingenting på dagen för att äta senare på kvällen) har gått ifrån.
Jag har aldrig någonsin förespråkat att tjejer eller kvinnor skall sikta på en size 0.
Size 0 är lika med osynlig och det är verkligen det sista jag själv skulle vilja vara.


Former är vackra och jag anser att de "gamla Hollywood kvinnorna" var så mycker mer donnor än de som visas idag på bioduken.
Man skall äta lite av allt men försöka undvika socker i den mån det går och självklart röra sig mer.
Sundhet, något jag själv önskar nå är det enda jag står för då jag aldrig har varit och tänker aldrig bli någon spaghetti kropp som är det pga. att man har satt sig på svältdiet.

Är man barn så håller man på att växa och dieter är inga alternativ.
Bra och nyttig mat och rörelse.
Enkelt och det enda som gäller.
Blir dödstrött av alla benämningar på alla dieter som finns ute på marknaden.
Alla vet vad man går upp i vikt av så jag förstår inte att så många blir fast i dessa olika kost trender. Kanske en hjälp om struktur för vissa men frågan är om de sedan håller ... och hur roliga de är =)

Ville bara ha sagt detta därför att det är otroligt viktigt att vi älskar oss själva och andra för hur de är och hur de ser ut.
Tycker dock vidare att när man är i min ålder och har faktiskt vuxit färdigt (eller?) så har man rätten och skyldigheten mot sig själv att ta hand om sig...


If nature had intended our skeletons to be visible it would have put them on the outside of our bodies.  ~Elmer Rice
I never worry about diets.  The only carrots that interest me are the number you get in a diamond.  ~Mae West

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar