torsdag 26 januari 2012

SOMETHING BORROWED ...

En riktig mysig film fick göra mig sällskap i sängen med lillan som höll min arm sovande bredvid mig.

Jag bara älskar romantiska komedier, jag älskar lyckliga slut, jag älskar att se kärlek på film för då tror jag på den, den inspirerar mig att vara mindre cynisk och att kanske en dag låta mig omfamnas av den ...
Det är dock även en film om svek, om den ene som är kär i den andre som är kär i den tredje.
Kärlekens problematik: att båda blir kära i varandra samtidigt =)
Hur stor är den chansen egentligen?
Finns det exempelvis alltid en som är mer kär i den andre i alla förhållanden?


Två väninnor, kärlek och svek.
Klassisk historia men den här filmen är verkligen söt och mänsklig och jag flyttade på mig till soffan då jag var rädd att mina snyftningar skulle väcka Nicole för visst rinner tårarna...
Att hålla hand, blickar ... You name it =)
Även om det är en sådan hemsk smärta att vara kär utan att den andre känner något tillbaka så är det ändå så skönt att få prov på att man fortfarande kan känna och våga släppa den där skyddad världen som man ibland tar till.

När jag ser status uppdateringar på fb där singelstatus ändras till "i förhållande" ler jag och hoppas hoppas att de verkligen får uppleva den sagan som vi undervisas med redan som barn.
Ler mellan tårarna därför att när jag var i Smögen för 1 1/2 år sedan fick jag flera mail från tjejer och kvinnor. Sådana typer av mail som kanske inte är brukliga så jag reagerade undrande över detta fenomen, trots att även tjejer/kvinnor har ibland visat sitt intresse för moi =)

När jag senare tittade på min facebook insåg jag sanningen:
av någon märklig anledning stod det att jag var "interested in women"
Fick smått panik och ändrade det hela på direkten med konsekvensen att på flera home pages stod det att "Michela goes from interested in women to interesten in men"
Hahaha! Snacka om att bli omvandlad på några sekunder!

L´amore l´amore l´amore ... 
Att sitta vid telefonen och vänta på DET samtalet.
Nästan synd att sådant inte behövs med mobiltelefoner numera.
Vilken rörelsefrihet vi har nu =)
En annan film jag gillar för den är riktigt charmig är den här:
See it!


Nu är det dags att sova, träning väntar ...
Måste tänka på jeansshortsen och bootsen då jag inte är 20 längre ... Suck det var 20 år sedan jag var det men sanningen är även att jag är så mycket säkrare nu i mig själv ... Det finns alltid fördelar och nackdelar med allt i livet =)
Med dessa sista filosofiska ord lämnar jag dig min vän med två mysiga tips på romantiska komedier.
Buonanotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar