måndag 30 januari 2012

JUST DO IT ...

Tre enkla små ord som dock är ibland så svåra att fullfölja:
Just do it
Vi vill men vi låter olika hinder stoppa våra drömmar.

Som ni vet går jag en gång i månaden hos en psykolog, inte för att jag är psykisk sjuk men för att jag vill vara psykisk frisk och stark.
Jag älskar att sitta där hos henne och prata om allt och idag pratade vi bland mycket annat om de där drömmar vi har men som ännu inte har blivit av.
Jag har min bok som jag har skrivit 18 sidor på =) och jag vill åka till Billings i Montana för att driva boskap. Den resan vill jag göra helt själv på egen hand då det är så jag har sett den framför mig och så skall den se ut.

Av erfarenhet berättade hon att hon får höra ofta om människors vars önskningar och drömmar läggs åt sidan speciellt om man träffar kärleken.
Kärleken kan förblinda oss från att göra det vi alltid har velat göra därför att den tar all var fokus och viktigaste, majoriteten av oss vill att den skall ta all vår fokus.
Så rätt och sååå fel ...

Det är därför hon tycker nog att jag skall boka min resa redan idag och att jag skall göra allt det jag vill göra innan ... Hon tror sig även veta att jag kanske inte medvetet har låtit mig själv falla för Mr Cupido då jag är så medveten om detta och att mina mål är så viktiga för mig att jag inte vill riskera att de blir ogjorda, att de hamnar i glömska för att sedan plockas fram på äldre dagar med orden:
"Tänk om jag ... "


Mitt mål är därför att åka, jag SKALL sätta mig på planet till Billings i Montana och jag SKALL leka cowboy livet i en vecka. Jag SKALL detta och det är just detta SKALL som nu har gjort att jag nu skall göra det jag har sagt att jag skall... Sälja alla de kläder som hänger i garderoben och som jag ej använder då jag självklart vill ha på mig de toppar, byxor och klänningar jag själv säljer i min butik.
Nu skall jag få ihop till min resa till Billings, that´s it ...
Redan ikväll kom en tjej och köpte precis allt jag hade ställt fram. Halva resan är betald =)


Jag skall "bara" =) sätta mig med min kollega och planera respektive önskningar om semester men det skall vi nog hinna med i Köpenhamn.
Till Kännedom: Vi har funnit vilket hotel det var vi bokade och vi har hunnit avboka det för att boka om ett nytt... =)

Varför blir människor så kära i kärleken att de glömmer bort sig själva, sina drömmar, sina mål? Måste man prioritera bort sådant som alltid har funnits så starkt i en? Är det att kompromissa?
Enligt min personliga lilla åsikt så är det enda man gör att kompromissa bort sig själv i så fall.
Var går gränserna?
Fundera lite på om du har något du alltid velat göra och om varför du fortfarande inte har gjort det.
Blir det någonsin för sent och varför skjuta upp allt till framtiden när vi inte ens vet om vi finns i den?

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Jag har många drömmar jag inte gjort för att det kommit saker ivägen. Men nu har jag en fantastisk fästman som stöttar mig i mina planer och NU har jag bestämt mig för att ta tag i några av drömmarna och ta det i min takt, för att inte ta tre steg bak utan tre steg fram istället =)

    SvaraRadera