söndag 8 januari 2012

TUNNELSEENDET ...

Har precis bloggat färdigt åt butiken nu medan jag väntar att Nicole skall vakna för att bege oss till dagens träning.


I just tidningen Vogue såg jag denna vackra väska från Burberry.
Amore a prima vista =)


Tycker du att en person som gillar märken är ytlig? Hur tänker du då?
Personligen har jag alltid älskat lite glamour. Glamour kan te sig dock i alla små former.
Ibland kunde jag säga till min dotter "nu skall vi ha pyjamas party" och hon blev alldeles förtjust men i verkligheten var det enda vi gjorde att vi tog på oss pyjamasen och myste.
Vi har haft thé party, vykorts party och annat för att de skulle vara lite mer ...

Jag gillar mer men även om jag gör det innebär detta inte att jag inte är en genuin människa.
Människors tunnelseende att placera andra i fack slutar aldrig att förvåna mig =)
Varför detta behov istället för att tillåta oss människor att få vara så mycket mer än kanske bara några få egenskap?

De gångerna jag själv har fallit för att döma någon pga. ett utseende, en stil eller dylikt har jag ofta med glädje fått ångra mig och det är de insikterna jag själv har erfarit av som gör att jag idag sällan faller för samma misstag.
Innan vi skall döma andra är det nog bra om vi rannsakar lite oss själva och att vi lägger mer vår energi på oss än på andra.

Nu skall jag väcka min lilla med mycket taktkänsla för vi måste snart iväg.
Sovmorgon kan jag knappast bokstavera till och som tur är har jag en dotter som oftast är otrolig pigg vid denna tiden på dygnet.

Njut av dagen, it´s sunday!!!

8 kommentarer:

  1. Hej gillar också märkesvaror, vill gärna köpa en ny Louis Vuitton väska men vilken...finns så många snygga.Gäller även märkes kläder och visst retar det många när man gör det.Mvh Lena

    SvaraRadera
  2. Näää...ytlighet har inget med vad någon gillar eller använder, men de kan bli ytligt om det är det enda dom pratar om ;)

    MVh,
    R
    PS: Din bloggklocka går inte rätt såtillvida att du inte väckte din dotter 23:56

    SvaraRadera
  3. Lena- Skall man leva efter hur andra uppfattar en är man inte längre sig själv... Jag tror att man skall respektera andra men andra skall respektera en också oavsett om man gillar lite vardagslyx eller inte ... Detta är så typiskt Sverige där Jantelagen lever tyvärr kvar ... Jag är italienska och det där laget är jag inte uppvuxen med =) Så har du råd köp din LV väska och var glad över den. Älskar själv märket även om min vän säger att den är för äldre damer =)
    R- Vet ej hur man ändrar min blogg klocka... När jag snabbt läste trodde jag att du hade skrivit min biologiska klocka och undrade vad den hade med saken att göra .... Hahaha!

    SvaraRadera
  4. Lätt att tänka på andra klockor i 40 års åldern?:D

    /R

    SvaraRadera
  5. Hej, hur gammal är en äldre dam.....kanske jag Mvh Lena

    SvaraRadera
  6. Hej Lena,
    han menade nog over 60? Har faktiskt ingen aning men det ser ut som att jag får en och det tänker jag inte tacka nej till ... oavsett vad =)
    Hur gammal är du Lena?

    Nej R, tänker inte på de klockorna då jag ändå inte är intresserad av fler barn. I have already the perfect one =)

    SvaraRadera
  7. HEJ Det där med ålder, jag är 50 +,men ser ut som 17 ha ha det där med 17 kan man tolka på två sätt .Mvh Lena

    SvaraRadera