lördag 21 januari 2012

NU ... INOMHUS =)

När jag vaknade imorse ställde jag lite vissa saker på plats för att sedan gå till butiken en timma. Dit kom sedan min lilla och nu väntar en gemensam vecka som började med promenad till tennishallen där veckans tenniskurs gick av stapeln.
Knut och jag satt på läktaren tillsammans med några andra pappor och vinkade glatt när hon tittade upp mot mig... 
Skrattade så när en pojke frågade sin pappa om de kunde köra lite frågesport och då kom jag med en fråga:
"Vad heter Zlatans fru?"
Båda tittade på mig ... Hallå, ingår inte sådana frågor i ämnet "sport"?
Hade han varit så bra utan sin ... Helena? =)

Tennis är för mig en av de vackraste sporten och en anledning till att jag kanske själv gillar det är som jag tidigare nämnt att min morfar och jag satt alltid inne i stugan framför tv under Wimbledon turneringen och njöt själva medan de andra solade i trädgården.
Tennis är morfar ... 
Måste se till att få se en Wimbledon match live någon gång.
Det hade varit riktigt spännande!


Efter tennisen blev det Hemmakväll där vi har hyrt flera filmer.
Snön och kylan gör att vi nu känner att vi har fått vår promenad.
Nu kan vi med gott samvete sätta oss i soffan och bara ... mysa ...

Jag har tänt en massa ljus kring oss, ett utmärkt sätt för att skapa en skön och varm känsla i hemmet.


Vi hörs senare ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar