måndag 23 januari 2012

I DESIRE ...

Idag hade jag förmånen att inte börja förrän 11 och imorgon är det min kollega som får lite egen morgontid. Första gången och det var riktigt skönt att nyttja den extra timman till träning och för att verkligen ta vara på tiden gick jag även och solade.
Snart börjar man trots allt visa lite mer hud ... och jag som verkligen ogillar strumpbyxor kan inte bli gladare. Är en av de som anser att nylonstrumpor är både osexiga och obekväma.
Som ung tog jag ALDRIG på mig dem och valde därför alltid jeans eller andra byxor.
Idag, känner jag mig ibland tvungen då jag vill även ta på mig klänningar men våren och sommaren innebär att de kan slängas in i en låda och glömmas bort i några månader =)

Vid 11 var jag och Knut i butiken och med mig hade jag två latte: en till mig och en till Jess.
Ursäkten till att få dricka den är enkel: Gott Nytt År uttalade jag glatt när jag ställde fram dem på diskbänken!
För enligt det kinesiska horoskopet infaller det nya året just idag.
Det finns alltid tillfällen för att fira, det handlar bara om att uppmärksamma dem =)



Enligt det gamla österländska filosofin och tänkandet förknippas varje år med ett djur och året när jag föddes, 1971 jan-jan går under grisens tecken.
Ta reda på vilket djur du är genom att gå in på denna sida:

Känner dock inte igen mig i beskrivningen då jag inte alls har det behovet av att dagligen spendera tiden med familjen... Nej, i mitt fall tror jag mer på den västerländska horoskopet där jag är skorpion ascendent skorpion.
Ascendenten har med vilken tid du föddes den dagen du såg ljuset.
Den påverkar din stjärntecken och jag som är skorpion i båda kan inte annat än att vara skorpion:

Googlade på skorpion kvinna och fick fram att "hon är som en viskning för varje mans ego".
Olalá !!! =)

Den här sidan var rätt så intressant:

Scorpio Woman
October 24 TO November 22
SYMBOL: The Scorpion
Slogan: I Desire, Therefore I am.
GENERAL CHARACTERISTICS:
The Scorpio woman can be extremely secretive by nature; she can be a very trusted friend or, alternatively, she can be a most fearsome enemy.
The Scorpio sign is the most mysterious and intense sign of the zodiac and, in keeping with those qualities, the Scorpio woman has an ability to penetrate into the very essence of another person’s being. She has been endowed with a pair of the most piercing of eyes to achieve that purpose!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar