söndag 20 maj 2012

UNDERBARA DAG !!!

Tidigt imorse gick jag en promenad med Knut för att hämta Lizettes MC hjälm som jag snällt fick låna. 
Jag älskar tidiga morgonar, det är något magiskt över de första timmarna på dygnet när flertalet fortfarande ligger av sover.

Sedan var det bara att gå hem med hjälmen, kände redan attityden genom att bara hålla i den =)
Då jag skulle till Håkan i Skephult körde J. mig dit innan han skulle vidare mot Stockholm.
Första gången jag åker MC trots min mogna ålder =) men min mamma har alltid förbjudit mig.
Då jag numera har trotsat henne på flera andra områden kände jag att jag även kunde göra mig skyldig till detta ... så "hoppade jag på" bakom J. och njöt ...

Det var en riktig skön tur men vad annars i detta fantastiska väder?
Kan absolut tänka mig en MC tur igen =)


Väl framme åkte J. mot huvudstaden och Håkan som självklart bjöd på sina roliga inlägg tog hand om mig.

Idag fick jag lära mig att sadla med western sadel och så övade vi på kommunikation mellan mig och hästen genom att utföra olika tävlingsmoment där just samhörigheten är viktig.


Det är verkligen något speciellt som händer i mig när jag sitter på en hästrygg.
Frihetskänslan jag får går inte att beskriva och jag älskar att bejaka denna del av min personlighet.



Efter ridningen ingår alltid lite kaffe och hembakat och idag satt vii ute för att njuta av solen.


En av deras keliga katter hoppade på min knä och ville verkligen mysa.
Jag lydde och kelade en bra stund.



Jag somnade tillsammans med katten en liten stund och det var så himla skönt.
Naturen healar ... =)

Jag tog mit dit på MC men hem då? =)
Jag ringde till A. som kom och hämtade mig för att sedan gå och äta lunch här i stan.
Riktigt trevigt att bara sitta och prata om allt och inget, kvalitetstid ...

Idag har jag roat mig på alla möjliga sätt och känner tacksamhet för denna söndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar