tisdag 29 maj 2012

EN VANLIG MÅNDAG I BORÅS =)

Gårdagen startade med sminkning hos Foroogh på Salong Mist och fortsatte med hårstyling hos Fazli på Salong Linda Ekberg.
Anledningen? Med risk för att låta väldigt mycket Hollywood så kom Fotografen 
Marcus Schoenherr till butiken för att ta några annorlunda kort på mig och Knut.
Marcus är en allsidig fotograf men som många andra har även han sina preferenser.
Att plåta hundar är ett stort intresse som skall leda till en bok där han samlar sina bästa hundkort.

Vi håller tummarna att korten han tog igår är tillräckligt bra för att platsa i kommande bok.
Mig kan han trots allt alltid skära bort =)

Efter fotograferingen som skedde i en av de vackra klänningarna från Valerie var det bara att gå och handla då kvällen skulle bjuda på något annorlunda för mig som är helt vanlig för alla andra.
Laga en middag.
Av någon anledning är det något som jag inte gillar...
Någon beskrev detta som "när kaos möter helvetet" och jag kan inte annat än att instämma.

Som tur är hade jag bett Nikos som jobbar på restaurang Oliven att komma hem till mig för att just lära mig en enkel rätt.
Anledningen till detta är att varje gång jag skall träffa någon säger jag att jag inte kan förrän kl. 21 för att just slippa tänka på att man skall bjuda på mat.
Hahaha!
Oroa er inte, jag blir faktiskt bjuden på restaurang men då jag tycker att även det känns "läskigt" så blir det en ond middagsspiral...

Nikos gav mig en lista som jag skulle se till fanns i hemmet när han väl kom.
Tomater, kycklingfiléer, pesto rosso, sallad, oliver, fetaost .... mm.
Tog kort på en sallad som heter medelhavssalladsmix och frågade om det var fusk =)

Klockan 18 dök han upp och då var det bara att starta.
Då jag kör "learning by doing" och hänvisade till att min hjärna fungerar genom att just lära mig av att någon annan gör så kom jag undan till hälften, dvs. han gjorde 6 kycklingfiléer och jag 6.
Vi "överbäddade" dem (det heter visst så, tror jag =) med feta och pestorosso efter att ha stekt dem lite i olja och lagt dem i ungen med en god marinad.

Kycklingen serverades sedan till en god sallad och ett italienskt vitt vin som skulle passa till rätten.
Vissa känner sig obekväma i andra sammanhang, jag känner mig helt malplacerad i köket bakom en stekpanna då mina kunskaper är så bristfälliga och då intresset är  närmare som obefintlig. Ett måste när man har barn men där slutar den också.


Efter middagen som fick tummen upp kände vi oss inte klara för kvällen så vi gick till Restaurang Oliven för att fortsätta diskussionerna kring politik, musik, relationer, spontana träffar (min benämning =), mm. 
Det blev en härlig kväll på Olivens innegård med vin och internationell atmosfär.
Som hemma i Italien men hemma i Sverige... =)

Dagen har varit så innehållsrik att jag inte ens har tagit ett enda kort.
Ovanligt men alltid roligt att även kort kan utebli någon gång.
Detta kommer dock att kompenseras på ett annat sätt längre fram =)

Nu skall jag upp, gå till Nicoles skola med grejer hon hade glömt och så skall jag ha frukostmöte på Viskan vid 10. 
Önskar alla en fantastisk dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar