tisdag 22 maj 2012

PILLER FÖR FÖRHÅLLANDET

Idag finns det mediciner för det mesta.
När jag opererades var jag förbluffad över att en spruta med "morfin" kunde få mig att inte känna någon smärta. Jag minns när jag gav mina hundar en tablett Stesolid för att lugna ner dem när det var Nyår och de var totalt avslappnade.

Kemiska ämnen i en liten tablett kan verkligen påverka vår hjärna på ett otroligt sätt MEN jag känner mig lite tveksam till det här ...

Skulle jag vilja att mitt äktenskap (om jag nu hade ett =) höll just pga. en tablett?



Hela artikeln finns i dagens BT.

Själv känner mig även kritisk till meningen kring att människor som lever i en relation är mindre sjuka och mer nöjda.
Som vanligt är jag nog undantaget som bekräftar regeln för en sak tror jag mig ändå veta.
Människor som lever i ett förhållande är inte så sällan missnöjda med sin partner men väljer att stanna kvar för tryggheten som ett förhållande innebär ekonomisk och kanske psykiskt.

Var och en bestämmer hur de vill leva men själv har jag gjort ett helt annat val och just för att jag singel har jag idag blivit tillfrågad att prata lite i radion på fredag eftermiddag.
Status singel skall diskuteras och som italienska älskar jag diskussioner där ämnet som tas upp är något jag kan relatera till och tycka något om.
Det här ämnet är min vardag så jag lär tycka en massa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar