fredag 18 maj 2012

MOR OCH DOTTER ...

Varje gång det INTE regnar under höst/vår marknaden känner man sig tacksam för visst är det tråkigt för alla inblandade om regnet öser just under marknadsdagarna.
Själva tog vi oss inte tiden för att gå runt mellan marknads stånden (är det bara jag som tycker att svenska språket skickar ofta dubbelmeningar? =)
Det finns en enda stånd jag bryr mig om (nu blir det bara värre och värre ... Italienska är så mycket enklare =) och det är den som säljer vaniljmunkar eller donuts.

Minns så väl när Sani och jag var i Miami för 4 år sedan och jag ville ha donuts.
Trots att vi var i USA hittade vi inget ställe som sålde dessa sockriga ringar och jag tänkte till slut stanna en polisbil och fråga dem för visst äter amerikanska poliser alltid donuts medan de spanar i amerikanska filmer? =)

Jessica åkte till Varberg vid 15 och istället för henne kom Tania för att hjälpa mig lite i butiken.
Hon gick och köpte oss var sin latte och hon kom tillbaka med sugrör i dem.
Häromdagen lärde hon mig och Jessica att sugrör är ett måste för att inte tänderna skall få kaffe fläckar.
Man skall suga in (allvarligt!!! Svenska är ett konstigt språk!!!) så att kaffet passerar förbi tänderna genom sugröret =)
Allmänbildning är detta kanske inte men om inte annat ett tips för vitare tänder =)


Ni vet att det finns skratt och ... skratt.
Idag fick jag se Tania skratta på ett sätt jag aldrig har sett henne göra.
Det kallas för skådeglädje skratt =) och den var äkta lika äkta som min förvåning när en kund frågade mig om Tania är min dotter.
Che????????????

Ok. att det skiljer 7-8 år mellan oss men min dotter???
Hon köpte en tröja för 499:- och det var nära att jag sa 899:- till henne men kunden hänvisade till att hon ser dåligt...
Ibland hjälper inte förklaringar =)
Får nog börja äta min Herbalife burk som Tania säljer och dricker/äter/suger...

Well ... 
Tur att mina djur tycker att jag ser yngst, vackrast och roligast.
Tittar mot dem och vad skall jag säga? Max försöker sätta på Knut medan Tania har skickat ett sms om att hon kan hjälpa mig på jobbet imorgon.
Svarade: "Tack min dotter" 

Alla antirynkors krämer skall fram, socker skall från och med imorgon bort ur mitt liv tills Tania får frågan om jag är hennes dotter... 
Hoppet är ju trots allt något jag kan leva på =)

Jenny, kanske dags för en liten vaccinationsspruta? =)

Såg precis att Max har bitit sönder IGEN på sladden till datorn. Köpte en ny för några dagar sedan (pris: 750:-) och ser inte fram emot att nu behöva göra samma inköp.
Kaniner är söta och dyra ...
Nu pussas de och leker ... Söta är de allt och jag förlåter ... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar