söndag 13 maj 2012

LOVELY SATURDAY!!!

Vilken fantastisk och intensiv dag det har varit och vad jag älskar sådana här dagar som innehåller lite av allt, där mina olika Michela får möjligheten att bli tillfredsställda då jag som person består av olika egenskaper som ibland kanske står lite i kontrast till varandra.

Att få börja dagen med mötet med Håkan och Laila gjorde att jag mådde bra resten av dagen och ja, Håkan kommenterade vårt möte efter 5 år precis som jag trodde att han skulle göra.
Tänk att man kan så lätt räkna ut vissa saker bara genom att veta lite om någon annan och mycket om sig själv =)
Vissa skulle bli sårade men så som jag har ofta påpekat så skulle han aldrig säga något för att såra, han vet att jag tål, att jag tycker själv att det är lite roligt så länge det finns kärlek bakom orden och visst finns även den.
Vi ville inte lämna Skephult, vi fastnade i alla berättelserna han delade med sig, om alla uttalande som kan rankas som provocerande men som är okej att säga när man heter Håkan Ask.

Mannen är 70 år och jag är avundsjuk på hans gnista, på hans sätt att vara för här har vi verkligen någon som inte bryr sig speciellt mycket om vad andra säger. Varför skulle han det?
När han skulle stå framför den snyggaste bakgrunden sa han "det måste vara Laila" och hur gulligt är inte det?

Jag hade velat stanna hela dagen, sitta i soffan när mörkret faller för att höra alla historier om vargar, björnar, resor genom Sverige, möten med speciella människor och alla de upplevelser som han har varit med om. Han är en levande äventyrsbok med en massa spännande och roliga berättelser...


Håkan & Michela.
Här snackar vi kontraster =)
men genom kontrasterna och några gemensamma nämnare så finns ett gott öga för varandras karaktärer.

Den här hatten har jag lagt undan då dagens inköp blev chaps och man kan faktiskt inte alltid köpa allt.
Hatten får vänta till nästa ridning och den är så stor att jag var tvungen att luta mig tillbaka med huvudet för att se.
Ingen van cowboysare än men det kommer. 
Håkan skall slipa mig och punktera vissa delar har han sagt =)


Anders gillade också att prova olika hattar och så även alla andra men hann fånga Anders på kort.


Jag fick den stora äran att rida på duktige Apache och efter några minuter i paddocken var vi redo för skogen.


Vad lycka är var en av många frågor.
Lycka är att få vara mig själv och att få sitta på hästryggen och rida med Håkan är ren och genuin lycka!
Jag har saknat detta men nu är jag tillbaka....

Efter ridningen hade Laila förberett för fika och hon sa gulligt
"Ni får ursäkta mig men här har vi bara hembakat!"
Hahaha! Och det är precis det en annan tackar för !!!

Glöm ej att 1/2 av något är light och 2 stycken halvor är fortfarande light =)
Förstår inte varför man skall engagera sig i alla dessa dieter när formulan är så enkel ...


Efter att ha bokat nya ridlektioner eller timmar på hästen som är vad jag behöver var det dags för lite lunch för att sedan vidare åka till Pickesjön.
Varför? Därför...


Hade sedan strax över en timma för att duscha och byta om till en mer kvälls outfit.
Valde enkelt och glittrigt/slitet.


Tania, Louise, Jessica & jag åt en god tapas middag på Babbels och fnittrade en massa.



En fantastisk dag som avslutades med mina underbara väninnor.
Lycka är att få vara mig själv oavsett om mig själv är på hästryggen eller med sina bästa vänner som finns i vått och torrt, i regn och sol ... =)))

Imorgon väntar fallskärmshoppet så jag måste nana nu ...
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar