torsdag 24 maj 2012

FÖRETAGSAMHET ...

Idag har jag under min lunch paus gått till Foroogh på Mist för att fixa mina naglar.
Förra gången hade jag orange men nu tyckte Foroogh att jag skulle byta till en annan läcker och synlig färg.


Självkart valde vi Shellac för den förändras inte på ca 3 veckor.


Nicole och kompisen A. gick hem till oss efter skolan och så körde de försäljning av lemonad utanför vår ytterdörr.

De fick ihop ca 140 kronor på investerande 40 =)
2 kr per lemonad vilket kan tyckas väldigt billigt men så såg jag när jag kom hem vilka små plastglas de hade inhandlat och använt.
Hahaha! 
Som hos tandläkaren men billigare =)


Imorgon skall de åter sälja lemonad mellan 15-16.30 ca.
Vissa har sagt att de kommer tillbaka.
Redan stamkunder =)
Två små entreprenörer visar sin vilja och kul att de fick respons.

Går ni förbi stanna gärna och uppmuntra dem för visst önskar de flesta av oss att bli uppmärksammade för det vi gör?

Efter jobbet tog jag Nicole och A. till en uteservering på Rådhuset.
Säger inte namnet på kedjan men ni anar.
Det är andra gången jag går dit då barnen tycker att det är mysigt med glassen, boken man får mm. men idag gör jag tummen ner för dem.

Otrolig dålig service. 20 minuter innan någon frågade vad vi ville dricka/äta, 1 timma innan vi fick in maten, inga servetter och bestick på borden, när barnen hämtade glass frågade ingen om jag ville ha något ...
Brukar inte vara kritisk men ibland borde man kanske tänka över sina rutiner om detta inte var ett undantag.
Att det händer 2 ggr av 2 känns som att jag antingen har otur eller att det är ett sätt de har och som kanske borde ses över om man frågar mig...

Vi är dock glada ändå nu för skönt att ha min lilla hemma och så längtar vi båda efter helgen som skall tillbringas i Göteborg med Jessica och tjejerna.
Tjejhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar