tisdag 22 maj 2012

GRATTIS MIN VÄN !!!

Imorgon fyller en väninna år.
Olika människor tar fram olika sidor hos en.
Med vissa vänner skärper man sig genom att berätta men inte berätta allt då olika referensramar präglar ens känslighet för vad som anses vara kontroversiellt eller inte.

Till min väninna Tania kan jag säga vad som helst för hos henne finns inga dömande åsikter liksom hos mig när hon tar upp något.
Det är en ärlig känsla att veta att oavsett vad man säger så finns där ingen vän som höjer på ögonbrynen.
(Klarar det inte ens när jag vill =)))))


Vi träffades för ca 2 år sedan på en middag och sedan dess har vi förstått att vi är lika på många plan samtidigt som vi självklart inte är det på alla.
Olikheterna finns men den största likheten är ett icke dömande syn på livet, glimten i ögat, passionen för livet och insikten att alla kan inte gilla en och att detta inte är så relevant i livet.
Vi älskar gemensamt utmaningar och vi har en viktig gemensam karaktärsdrag:
om vi faller så reser vi oss.

Insikten att förstå samt vetenskapen att veta att när det går ner så kommer det även att gå upp är nog en av de viktigaste insikterna i livet.
Genom att veta att du klarar de jobbiga perioderna i livet kommer du att glädjas av den inre friheten som detta innebär.
Överlevare helt enkelt, de som inte ser problem som en ursäkt för att lägga sig ner ... 
Ligga gör vi när vi vill =)
(Sorry, kunde inte låta bli =)


Ögonen glänser liksom det naturliga blonda håret.
Skratten och livsglädjen finns där.
Viljan av att busa även som vuxen är ett otroligt charmigt egenskap.

Att skratta åt sig själv, självdistansen till det man gör och hur man ser ut är för mig det ultimata formen av intelligens.
Vissa har det, vissa andra inte.
Vi har det.
Glömde, ytterligare en gemensam nämnare är att vi till skillnad från majoriteten kan med att säga våra fördelar men å andra sidan är vi också medvetna om våra brister.
Vi kan dock konsten om att försöka göra dem till charmiga sådana, åtminstone sinsemellan =)

Nu avslutar jag genom att gratulera dig min vän på födelsedagen.
Som den lilla räv du är vet du redan vad du kommer att få imorgon men min present till dig är ett livslångt vänskap och jag hoppas att du vet att jag finns här när som under livets berg och dalbana ...




1 kommentar:

  1. Tania Markarian22 maj 2012 kl. 21:57

    Amore mia, sötnosen! Den här vänskapen kommer jag vårda och jag vet ju att du tidigare skulle sitta i en trä gungstol när du blir gammal och tänka tillbaka på våra minnen, jag har ändrat den bilden ngt missy..vi kommer sitta på en lätt gungande Yacht och tänka tillbaka & le, samtidgt som vi tittar runt omkring ( och du vet säkert vad vi ser ..och ler ännu mer ) Life is good, friends like you make it even better!
    Love you Michi..<3

    SvaraRadera