söndag 27 maj 2012

TJEJHELG I GÖTEBORG

Igår förmiddag åkte vi mot Göteborg för en mysig gemensam helg med våra barn.
Vi har det som en liten tradition att en gång om året ta flickorna på lite shopping, umgänge, någon aktivitet och hotel övernattning som är något de verkligen uppskattar.

Vi hade den här gången bokat på mysiga Hotel Flora vid Grönsakstorget där rummet visade sig vara en glad överraskning efter att vi själva gått på några sk. "nitar" =)

Efter incheckningen tog vi en liten promenad på stan och tjejerna fick shoppa lite efter en god lunch och en "salute" över att vi alla var tillsammans och ... lediga =)


Nicoles shopping bag innehöll en jeans jacka, två linnen, en kjol och en väska.
Inte dåligt alls då min egna innehöll ZERO... =)


Tillbaka till hotellet ville de mindre bara stanna där och mysa ... Hahaha!
Vi kunde dock övertyga dem att gå till hotellets terrass och dit kom även J. för att hälsa på oss tjejer.
Kvällen innehöll en enda sak: Eurovision Song Context.




Själv ogillar jag men gillar kanske det sociala kring det.
Godis, dricka och chips hade dukats fram i vårt rum för att göra underhållningen lite extra festlig.
Jag gick och väntade på bra låtar men måste erkänna att jag väntade förgäves.
Jag sa direkt att Loreen skulle vinna så det var ingen överraskning att det blev precis så som jag hade förutspått.
Det som fick mig att le förutom Rysslands söta bidrag var att det enda landet som inte hade röstat på Sverige var ... Italien!!!

Det blev sent men så imorse väckte oss de små med trissel och trassel.
Hörde hur de planerade sång och ord...
Jag låg blickstilla och låtsades sova =)

De kom fram och önskade oss en Mors Dag med täckningar, målningar och presenter.
Jag fick den här fina block som jag hade själv valt ut =)


Vilken underbar start!
Efter frukosten gick vi till parken för att ta några kort i det grönska.
Klockan 11.30 var det dock en enda sak som gällde:
Liseberg!!!

Vi åkte flumride och jag blev dränkt av vatten =)
Helt galet hur jag såg ut =)


Som J. sa "Nästan som en wet t-shirt party" ...
I say "the same but different in many ways" =)


Väldigt lite tur i spel.
Ca 500:- spenderade på diverse olika hjul resulterade i följande 2 center.
Nicole såg vinsten, jag såg förlusterna =)


Medan de andra åkte flumride igen så väntade Millie och jag i skuggan och vi åt upp den lilla vinsten =)
Hahaha!


Hemma en stund och sedan ner till butiken för att träffa fotografen som skall ta några kort på mig imorgon.
Mellan 14-15.30 ca kommer vi att vara i butiken så vi ber redan nu om ursäkt för all utrustning som kommer att vara lite i vägen ...

En ny vecka med återkomsten av de Tre Musketörerna väntar och imorgon kväll blir det något väldigt spännande ... =)
En söndagskram !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar