torsdag 31 maj 2012

KNUT, MOT STRÖMMEN & EN NASTRO AZZURRO ...

Många saker att uppmärksamma idag!

Först & främst min hund Knuts födelsedag!!!
Han har blivit 4 år medan jag trodde att han var 3!
Bara det säger allt om hur fort tiden går eller om hur virrig jag är =)

Då jag skulle ha en lååååång intervju på innegården köpte jag några bullar till oss samt tände 4 ljus på en muffins =)
Nästa lördag blir det hundkalas men ljus måste tändas och blåsas ut på den riktiga födelsedagen så klart.


Jag älskar frågor om mig själv för då får jag en möjlighet att se vilka svar jag har på tungan.
Något som jag tycker är viktigt är att försöka undvika att hyckla eller att ge en bild på någon jag inte är.
Självklart hade jag kunnat profiliera mig som den som lagar mat varje kväll, som har ordning och reda på hela tillvaron, som vill endast dejta singla män i min ålder MEN hade det varit ... jag?

Kan man med att säga som mamma att man är kass på att laga mat samtidigt som man inte ens tycker att det är roligt? Får man säga att mitt hem är oftast någorlunda i ordning men att hund, kanin och hamster ser till att jag skulle få en nervsammanbrott om jag hade varit pedant?
Får man ännu värre säga att man generellt sätt föredrar män som är yngre än mig själv och då inte bara ett år yngre?
Får man med risken att bli lynchad säga att jag ser ingen moralisk dilemma från min sida om mannen jag vill träffa för stunden är gift?
Just detta är ett mycket intressant ämne.

Så här ser JAG på det.
Jag är singel, dvs. jag har inga skyldigheter gentemot någon.
Om en kille eller man jag träffar (säger vi på en resa) är gift tycker jag att det är han som är otrogen, INTE jag.
Det är han som sviker sin kvinna, inte jag.
Jag känner ingen som helst skyldighet mot andra kvinnor att se till att aldrig någonsin träffa för en eller två nätter någon som redan har ett förhållande.
Själv vill jag inte vara otrogen vilket jag inte eller är om jag skulle göra det valet.
Jag har alltid förundrats över de kvinnor som blir arga på älskarinnan.
Kasta ut mannen istället för att rikta din ilska mot en tredje part.
Hon kanske inte ens visste att han var gift?
Hon kanske fick berättat att han var på väg att separera efter flera års betänketid?
Hon kanske ville helt enkelt ligga med honom och tycker att en gift man är ett bra val för då vill han inte något mer än det som var?

Visst är det intressant hur olika vi kan se på saker och ting.
Jag älskar att diskutera provokativa ämnen. Troligtvis är det min italienska natur som älskar detta, kanske är det min stjärntecken skorpion som lyser med sin giftiga svans men hur känsligt ett ämne än är så är jag i detta fall rätt så ärlig TROTS att jag redan vet att många höjer på ögonbrynen.

Om en man skulle vara otrogen mot mig så är det mannen jag skulle bli arg på, inte den andra kvinnan OM nu inte den personen skulle visa sig vara någon nära familjemedlem eller vän.
Alla mynt har helt enkelt två sidor.
Varje frågeställning har flera olika perspektiv att se på den.
Det är just svaren som gör oss människor intressanta för svaren berättar nog mer än vi tror ... 

Bland frågorna tog vi några pauser för det var den typen av frågor som söker djupheten, erfarenheterna, det obekväma som gör dig till just den du är.

Nu sitter jag hemma själv.
Dammsugaren är framme för städning ikväll är ett nödvändigt faktum.
Knut får köttbullar och jag tar för första gången på kanske två år en ... Peroni.
Why? Because i want it and because i m worth it ...




3 kommentarer:

  1. Det här med otrogna män och hur du ser sakerna omkring det ämne, är precis så jag ser det också. Fast ger man sig in i något med en ringmärkt man hade jag aldrig förväntat mig att han skulle lämna sin fru för min skull. Jag hade aldrig kunnat kräva det av honom heller för jag hade heller aldrig kunnat lita på honom om han blev "min"... So the circle goes round...

    SvaraRadera
  2. Går attraktionen över till något starkare så är det bättre dock att avbryta det ...
    Jag menar inte att man skall söka sig till gifta män men för en flört har jag ingen moralisk förpliktelse mot ngn, så jag ser det =)

    SvaraRadera
  3. Håller helt med, en gift man är sällan MR Right [;-)]
    Bara att gå vidare eftersom han troligast kommer behandla dig på samma sätt...
    Må väl!
    M

    SvaraRadera