måndag 7 maj 2012

ME & MY WORLD BY KATRIN SKOGLUND

Om en vecka någon gång på förmiddagen skall jag till underbara konstnärinnan Katrin Skoglund för att hämta en av de två tavlor som jag har beställt av henne.

Den dagen då jag fick en heldag fylld med överraskningar av mina vänner för att fira min födelsedag innehöll att gå på Katrins vernissage som hon hade här i centrum.
Där fick jag se dessa berömda änglar på nära håll och fick en sådan underbar känsla av att hon lyckas verkligen fånga livet genom att se på kvinnan med "glimten i ögat", något som jag självklart älskar.

Inte så konstigt att jag önskade mig och sedan fick i present att just få beställa en personlig tavla av henne, en där hon målar mig så som hon ser mig.
Jag var i hennes ateljé för ca 1 månad sedan och där fick vi möjligheten att prata i över en timma och så har hon tillgång till min blogg och mina fb bilder vilket vi vet är rätt så många =)
Underlag saknades inte ... =)

När hon skickade hur den första tavlan har blivit blev jag i extas för det är verkligen min lilla värld som hon har lyckats fånga med penseldrag.
Jag, Nicole och tom. Knut och Max är med.

En massa adjektiv som gör att självförtroendet och självkänslan får en riktig ego boost vilket är sällan fel och så många andra underbara detaljer att frossa i och att upptäcka för varje gång man tittar på den.
Än så länge har jag den bara i telefonen och nu här men nästa måndag skall jag hämta den inramad och klar.
Jag är verkligen kär i denna fantastiska tavla som fångar ... min lilla värld...


Då inspirationen saknades inte hos Katrin så blev det en tavla till som är nästan färdig men som hon påpekade saknade det sista.
Även den här är helt underbar och självklart gillar jag tanken att den är skapad till just mig och med mig som subjekt. Den får en personlig touch som jag ofta söker i mina ting.

Som den personen hon är kunde hon inte missa att jag är orden "Once upon a time ... ",
ord som jag har tatuerat och som är en röd tråd i mitt liv, en tråd som får snart en ny innebörd och som kan relateras till just samma ord =)

Hon har lyckats få till även min tatuering med Nicoles namn på underarmen ... Älskar dessa detaljer <3

I min lilla hjärna har jag redan placerat dem på två olika väggar i vardagsrummet så nu väntar jag på att ta hem mig själv =)
Först nummer 1 på måndag och snart nummer 2.



Om du är intresserad att ge bort en sådan present till dig eller någon annan så hör av dig till Katrin.

På hennes hemsida finns en webshop fylld med underbara ting och så finns även hennes kontaktuppgifter om du önskar maila eller ringa.
Jag kan inte annat än rekommendera presenter av denna slag för de är något utöver det vanliga och jag älskar ... utöver det vanliga <3

Tack Katrin för att du har fångat mig med glimten och livet i ögat <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar