söndag 6 maj 2012

HEMBAKAT ...

Efter ytterligare en aspirin kände jag mig något bättre och tänkte att jag och Nicole skulle baka en enkel vanlig klassisk sockerkaka från ett receptbok för barn för då tänkte jag att jag kan ej misslyckas...

Som ofta ... wrong Michela wrong ...


"Nicole, jag är världens sämsta mamma" ropade jag i ren desperation
Nicole smakade och med glädje utropade sitt omdöme
"Mamma, det är jätte gott, du behöver bara lite övning så att den blir hel nästa gång.
Det är den godaste sockerkakan du har gjort"...
Inom mig tänkte jag om den sista meningen var en komplimang eller inte ... =(

Vad skall jag säga? Att jag försöker om inte annat?

Sockerkakan är alltså klar och om man nu skall tänka vidare så är den ändå inte hel i magen...
Snart kommer mormor och skall bli bjuden på lite hembakat =)

Nicole går runt och ropar "Mamma, din sockerkaka är sååååå god speciellt det där krämiga. Hur har du gjort den?"
Genom att inte låta den vara i ugnen tillräckligt länge i guess =)



1 kommentar:

  1. Haha..Nicole såg det positiva där du såg det negativa, le och världen ler med dig, gå mot ljuset MIchela ;)

    Ha en bra dag,
    R

    SvaraRadera