tisdag 1 maj 2012

RÄDSLOR

Denna dag känns som en söndag och helt plötsligt är det bara 10 dagar innan jag skall trotsa min höjdrädsla i luften ...
Nicole med flera skall följa med för att titta på detta fall =)
Jag som är nästan rädd av att gå på en trottoar =), vad tänkte jag på när jag visualiserade på ett tandem hopp?
Gillar du att trotsa dina egna rädslor?


Spindlar är något annat som jag är mer rädd för... Jag är väl medveten om att de inte skadar mig men det är något med deras lilla kropp, långa ben som får mig att rysa av obehag.

Minns dock när Nicole och jag var och tittade för några år sedan på filmen "Charlotte" där huvudrollen spelas av just en spindel.
Minns att i salongen satt bara Nicole och jag med en pappa och sin dotter framför oss.
Självklart kunde jag inte annat än att gråta i slutet på filmen och pappan vände sig mot mig med en näsduk
"Jag tror att du behöver en"
och visst lät det som om en elefant snöt sig där på bion =)

Även om jag inte gillar spindlar så minns jag även när jag i i tvåan i Italien sparkade en kille i klassen på smalbenet med mina svenska träskor som jag hade ibland på mig då jag ville vara en häst =)
Killen såg nämligen en spindel och trampade på den då han visste att jag skulle gråta om han så gjorde.
Han ångrade sig nog och även om lärarinnan ville att jag skulle be om ursäkt gjorde jag aldrig det vid just det tillfället för i mina ögon var det just vad han förtjänade.
Det var nog min enda våldsamma handling för några år senare fick jag spela Maria i skolans Jul pjäs.
Från en spark till att spela den kvinna som födde Jesus...
En klar omvändning =)

Nu skall jag nog lägga mig och ha en god natts sömn för det är vad jag behöver =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar