söndag 6 maj 2012

SKÖNHETSBUBBLAN

Förhoppningsvis min sista inne dag, hoppas jag ... =)
Jag har dock underhållit mig genom att titta på tre avsnitt av en serie som jag endast hade hört talats om och som behandlar ett känsligt ämne, ett sådant som väcker starka känslor hos människor, dvs. skönhetsoperationer och programmet heter "Skönhetsbubblan" och finns att se på svtplay.

Jag är ofta lite skeptisk när ämnet är föremål för debatter men nu handlar det lite mer om en dokumentär som väcker frågan och som tar upp olika fall, den löser inte gatan om huruvida fenomenet är ytligt eller inte för visst är det ytan vi behandlar om vi opererar oss och läkarna försöker inte påstå att insidan inte är det viktigast men i programmet får åtminstone jag känslan att man vill fokusera att frågan är högst individuell, att vissa personer mår visst bättre efter att ha förändrat ytan utan att för den saken skull mena att insidan inte är viktigast.
Vissa mår bättre vissa gör inte det, men valet finns där och till skillnad från tidigare generationer finns nu den tekniska och ibland den ekonomiska möjligheten att välja den vägen till det man tror kan ge en snyggare kropp.

Ett balanserat program som inte väcker starka känslor då den har en mjuk framtoning och det är nog den mjuka framtoningen som vi alla borde ha inför människans fria vilja över hur den vill se ut.
Har ni inte sett programmet så rekommenderar jag den då den är behaglig och intressanta perspektiv visas och kommenteras.


Från skönhetsoperationer till moppen till kanske San Siro.
My world today men imorgon tänker jag vara frisk för snart väntar speciella dagar fyllda med jobb, aktiviteter och fall =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar