tisdag 22 maj 2012

OM ANDRA

Häromdagen läste jag en text om personer som är centrum för skvaller.
Personligen är jag nog alldeles för ego centrerad för att vara den som skulle skvallra om andra för ärligt bryr jag mig rätt så lite om hur andra ser ut eller vad de gör.

En väninna påpekade då att jag kanske inte skvallrar själv men kan fortfarande vara centrum för andras skvaller. Den möjligheten finns men jag hoppas att människor har viktigare saker att prata om än att ägna tid och möda på att ta upp just mig som samtalsämne =)



I en tid där vi upplever att tiden är samhällets bristvara så borde det finnas mer relevanta saker att göra än att skvallra då skvaller är inte lika med sanningar =)

Livet handlar om prioriteringar och om vissa prioriterar mig framför annat som är så mycket viktigare  så kan jag inte annat än att känna mig smickrad samtidigt som jag hoppas att livet bjuder på mer spännande saker i tillvaron än spekulationer.

Sitter du vid datorn och granskar vad andra skriver att de gör på sin fb sida?
Vilka kort de lägger ut på sig själva för att snabbt vrida lite kritisk på munnen?
Le istället.

Vi är så många som skriver citat om att vi skall vara oss själva, att vi skall älska oss själva och att vi skall tillåta andra att vara precis som de vill.
Skriv inte bara det, jobba mentalt för att så skall det vara.
Se glimten i ögat bakom andras beteende för livet vore alldeles för trist om vi inte gjorde det.

Nu skall Knut och jag till stora Posten för att hämta mitt nya körkort.
Själv tog jag kortkort i Italien och när jag började köra igen kom jag på att jag inte mindes vad alla skyltar betyder.
Kunde ringa ibland och fråga "Vad betyder en rund skylt med ett streck tvärs över?"
I trafiken var jag ännu värre. Jag gjorde exakt som bilen framför mig gjorde och var jag först så upplevde jag en viss problematik =)

Jag skall dock gå med mina ben så don´t worry =)
Önskar dig en fantastisk dag även ... idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar