onsdag 4 april 2012

URSÄKTER FÖR ATT INTE SÅRA


För inte så länge sedan bad en vän mig att säga mitt uttalandet om jag trodde att den tjejen han gillar var intresserad "på riktigt" av honom eller inte. Utifrån den lilla informationen jag fick så blev svaret 
"jag tror inte det".
Igår fick jag frågan av en annan vän om jag kunde komma med tips och råd om hur han skall få en tjej att förstå att han inte vill ha ett förhållande med henne utan att såra henne.

Den ekvationen finns nog inte på denna jord, åtminstone inte om tjejerna vill något mer än han.
Nackdelen med att dejta någon flera gånger är att det finns oftast en som kommer att tro eller vill tro att det kanske är mer seriöst än vad den andre vill och har uttalat.
Att inte såra när den bilden raseras är nog en omöjlighet men det han självklart kan göra är att inte medvetet göra det genom att få tjejerna att tro på något som han aldrig har menat.

Att komma med ursäkter som "jag har mycket att göra nu", "jag kan inte" osv. visar bara på hur feg man är. Jag har använt mig ofta av dessa repliker och tror att de flesta av oss har både sagt dem och lyssnat på dem. Att dock vara den som får sådana ursäkter levererade till sig gör att man inte vet om man skall tro på de orden eller inte.
Oftast är "inte" sanningen ...
Vill man träffas så hittar man oftast tiden, tror jag =)

Vad skall jag svara nu denna vän som har både ett yrke som får tjejerna på fall och ett utseende som får även mig att tappa andan?
Han kommer nog att såra många på vägen för han skall självklart ha roligt så länge han inte själv faller för kärleken. 
Att välja att träffas är bådas ansvar och båda skall självklart veta att risken är stor att den andre inte känner eller upplever samma känslor.
Mitt råd är:
"Hitta inte på några ursäkter, var ärlig på ett känsligt sätt och vill du inte träffa någon mer så säg det istället för att låta bli att höra av dig om ni har träffats några ggr"
Det kommer du alltid att få kredit för ... Ärlighet ... 
Till tjejen säger jag istället:


Life goes always on ... 



2 kommentarer:

  1. Glad Påsk Michela :) hoppas ditt påskägg är fyllt med något riktigt härligt hehe...kram G

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag med =) Detsamma till dig =)

    SvaraRadera