tisdag 24 april 2012

BILAR KOMMER OCH GÅR MEN VÄNSKAP BESTÅR =)

Det finns människor som tar energi och så finns det människor som ger energi.

Det som förvånar mig nu när jag sitter på tåget mot Borås är att det borde vara konstigt att jag känner energi trots att jag har varit hos min väninna Annika som lider av sjukdomen POTS och som verkligen inte borde själv ha av den varan.

Det är en konst att kunna ge andra energi och det är magisk om man lyckas ge av den även om man själv har alla anledningar att känna sig bitter på livet.
Att uppmuntra andra när man själv inte känner sig uppmuntrad är medkänsla, en av de viktigaste egenskaperna hos människan och den som vi brister mest med.

Annika och jag har känt varandra sedan 19 år tillbaka tror jag så vi känner varandra väl.
Vi har verkligen gjort många tokigheter tillsammans, hon har gjort ännu flera själv då  och jag har gjort mina nu =)
På det sättet har vi möts igen.
En förståelse för varandras tokigheter i nyktert tillstånd har utvecklats och glädjen över att den andra har viljan att ta tag på livet och ta vara på det på det sättet man själv känner är relevant utan att allt för mycket lägga vikt på andras tyckandet.
Folk kommer alltid att tycka så fort du syns.

En av hennes senaste små erfarenheter som dock gäller nuet är ett sambo förhållande på 2 dygn.
Guinnes Rekordbok?
När hennes fd sambo lämnade hennes lägenhet tog han tom. med sig toa rullarna han hade köpt och en öppen påse med bilar vilket hon blev ledsen över då bilar är en av de få godisarna hon gillar =)

Då hon hittade en av bilarna i sängen har hon demonstrativt lagt den på en hylla. Där står den parkerad.
Bilarna och toa rullarna kom och lämnade på två dagar ...


... men å andra sidan har hon haft sambo i två dagar vilket är mer än vad jag har haft på 4 år =)

Självklart hade jag tänkt köpa toa rullar till henne när jag åkte dig idag men hade med mig tre påsar med bilar.


De flesta andra historier och anedokter från förr sparar vi till ett annat tillfälle.
De bjuder vi på längre fram ... 

William kom och hälsade på med sin lilla mops Stina =)
Otroligt att där står en kille på 24 år som jag köpte en jacka i födelsedagspresent när han fyllde 9.
Tiden går om ni inte redan visste det ... =)


Hur söt som helst denna lilla Stina och Knut hade helt plötsligt två hund tjejer att leka med. Bea och Stina.


Jag är snart tillbaka Annika och då skall vi ha en rolig gemensam kväll på Grappa i Varberg helt enkelt därför att:
"because we are worth it" <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar