söndag 22 april 2012

SPIDERWOMAN?

Jag är klart inte gjord för att vara en sk. "partyprinsessa".
Vaknade redan vid 5.20 med huvudvärk från troligtvis gårdens tre glas samtidigt som jag inte tänker öva upp dessa drick färdigheter.
Som jag brukar säga "det är inte där jag vill lägga mina kcal" =)
Lite hastigt har planerna för Varberg ändrats så jag åker till min väninna på tisdag istället för idag.
Det blir nog mer en liten Alvedon och en film i sängen nu på förmiddagen för att sedan aktivera mig efter det.

För ca 1 år sedan (tror jag) så hände något som många hade blivit upprörda av men som istället fick mig att skratta.
Jag fick nämligen ett mail från en kille som har en profil på en kontaktsida som är mer "vill träffa dig men vill inte ha ett förhållande" sida.
Mycket bra sidor men nu var det så att killen frågade mig om jag hade en profil just där.
Log och svarade "nej".
Då gav han mig tipset på att logga in på hans loggin och titta på en viss profil för under profilen "Spiderwoman", 
bisexuell, 26 år (minns inte riktigt åldern men minns att det var under 28) fanns fem bilder och bland dem den här rätt så tydliga bilden på "moi".


De övriga fyra var i svart vitt och man såg bara att det var en blond tjej som står framför en spegel och sminkar sig. Inga ansikten där men den med ett ansikte på var just en av mina kort =)

Istället för arg som jag borde ha reagerat så var min reaktion.
"Varför tog hon mig?" (Tror hon att min bild ger henne bra respons är detta faktiskt en tydlig komplimang)
"26 år?" (Kände för att skriva till henne och fråga om det fanns någon på den sidan som hade gått på att min bild skulle visa en tjej på 26 och inte en kvinna i 38-39 års åldern)

Ni som har läst och följt min blog minns kanske detta men kom på att tänka på det för man förvånar sig självklart att det finns människor som låtsad vara just dig.


Råkade ut för något liknande även vid ett annat tillfälle men det som slog mig då och som jag fortfarande inte har tagit riktigt reda på är var gränserna för lagligt/olagligt är i de sammanhangen.
De två profilerna anmäldes och försvann så klart men tänk på hur lätt det är att låtsas vara någon annan...

I slutändan är det nog bäst att vara sig själv för vid en in real life träff syns man ändå och då är det ingen idé att ha förskönat en bild om sig själv.
Nu ... FILM in bed <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar