måndag 16 april 2012

FRÅGOR & SVAR

Ibland är det roligt att bara sätta ihop olika frågor men nu gjorde jag mig skyldig till att ta ngn annans frågor som dock troligtvis är hämtade från någon färdig formulär.


I vilket fall ...

Vilka är dina tydligaste karaktärsdrag?
Kontrasterna i dem.
Vilket är ditt största beroende?
Latte som jag dock aldrig dricker upp och socker.
När är du lycklig?
På en skön skogspromenad under sol och regn, när min dotter lägger sin arm runt mig och säger att hon älskar mig, när jag ligger i sängen med huvudet på någon jag gillar och när jag känner mig förstådd...
Vad beställer du på krogen?
Klassiskt á la "Sex and the city": un cosmopolitan per favore ...
Vad står det i ditt senaste sms?
"Lillan behöver lägga sig så en annan gång" =)
När sa du "vet du inte vem jag är?" senast?
Inte den blekaste aning. Vet inte ens om det har inträffat ...
Vilken är din största fåfänga?
Jag tror att det är håret även om jag behöver inte vara stylad. Vill bara känna att färgen är fräsch och längderna samt fylligheten precis så som jag vill ha dem.
Vilket uttryck använder du lite för ofta?
En fd i Italien påpekade för mig att jag ofta säger OK. vilket verkligen visar sig vara sanningen. Säger det ofta...
Vad är ditt starkaste minne från barndomen?
När jag en kväll fick vara uppe med min pappa och titta på en cowboy film. Älskade western filmer och myste den kvällen.
När ljög du senast?
Jag ljög för mig själv när jag lovade "no more sugar"... 
När skäms du?
Skäms? Nja vet inte ... Har nog lite för stor självdistans för att skämmas av små saker men har skäms vid ett tillfälle när jag svek ett förtroende.
Vad gör dig rasande?
Människors tunnelseende, människors saknad av empati, rasism mot hudfärg, barnmisshandel av alla dess former samt självklart misshandel mot försvarslösa djur.
Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka?
I Italien när jag var ca 14-15 år var man antingen en "paninaro" eller en "metallaro".
Som Paninaro körde man kända märken från topp till tår och den trenden körde jag under en period.
Kan verkligen skratta över hur mycket jag var =)

Vem är den mest kända människa du talat med?
Via mail hade jag mailväxling med Daniel Craig, en underbar gentleman och en riktig Bond.
Vad gör du när ingen annan ser?
Sjunger, dansar och äter ... =)
Berätta om en tvångstanke du inte kan bli av med.
Just nu tror jag inte att jag är medveten om att jag har någon ...
Vilken är din största skräck?
Att inte leva livet, att bara existera, att välja trygghet före spänningen, att inte våga oavsett vad det handlar om ...
Vad är det närmaste döden du har kommit?
Jag trodde att jag skulle dö under en flygresa men om det var nära tror jag inte. Upplevelsen var nog dock att jag var nära.


Nämn en bok som du har sagt att du har läst men som du inte har tagit dig genom.


Umberto Ecos "Il pendolo di Facoult". En tegelsten som handlar om en pendelklocka... Här pratar vi spänning på hög nivå =)

Vad tror du  andra människor irriterar sig på dig?

De som inte känner mig tror jag upplever mig som snobbig vilket jag inte är men annars kanske att jag vågar sticka ut? Har faktiskt ingen aning tack och lov =)
När skrek du senast?
När jag tittade på filmen "The Holidays" häromdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar