måndag 2 april 2012

ATT SE ... FEL =)

Jag startade dagen med att lämna Nicole i skolan för att vidare bege mig till veckans morgonträning.
Anetth hänvisade mig till roddmaskinet där jag fick köra en hård intervall träning som kanske inte varade länge, men tillräckligt länge för att få min puls att höjas så som den inte har gjort tidigare =)

Trots att jag sällan läser den lokala tidningen kunde jag inte annat än att uppmärksamma rubriken.
En sådan rubrik skulle kunna få även mig att köpa den.
Log åt mig själv då jag hann tänka om det hade kunnat vara en första april skämt men icke, idag är det andra april vilket måste betyda att det är en sanning som står på första sidan!!!


Många dagliga leveranser nu så mycket att packa upp men så är det så roligt att fylla butiken med nyheter från framförallt Danmark och Italien.
Fick ett samtal om att en vän som bor i Malmö skulle passera Borås och ville komma och titta på butiken.
Då han ringde när jag skulle precis hämta Nicole och mitt Gudbarn Millie så frågade jag om han ville följa med vilket han ville. 
Vi skulle träffas inte så långt från min lägenhet och på vägen kom en kille som jag dock tyckte inte såg ut som han men som böjde sig mot min hund Knut som om han visste vem han var.
Jag höll masken då han såg annorlunda ut, kramade honom och uttalade de sedvanliga orden:
"vad trevligt att träffa dig!"
När han dock sa med ett stort leende på läpparna att "jag är på väg att fika, det vore så roligt om du ville följa med" förstod jag att det var inte han!!!!

Hahaha! Gissa om jag log inombords. Såååååå typiskt mig!
Tackade ödmjukt och artigt nej och gick snabbt vidare =)
Vilka små grodor jag gör ...
Tänk en gång för flera månader sedan som jag skulle träffa en kille/man i Göteborg för att gå ut och äta på underbara restaurang Thorströms Kök. Han hade skickat via mail en artikel på sitt företag där 4 fanns med och då jag hade bestämt mig för att träffa honom över en middag inte så mycket för att jag var intresserad men mest för att han var intressant som människa så tyckte jag även från kortet att han såg okej ut. 
När jag kom till den platsen vi skulle mötas ville jag göra som strussarna och gömma huvudet under sanden för jag hade nog tittat fel.


Han som stod framför mig var inte den av de fyra jag trodde ...
Fick dock tänka på att anledningen till att jag hade tackat "ja" inte var attraktion och bita i det sura äpplet att jag inte kunde med att dra mig ur middagen.
När vi dock satt i taxin och han frågade mig om jag ville stanna över sa jag med ett stort 
Colgate smile att svensk lag säger att man ej får lämna sin hund längre en sex timmar och att den tiden var nu snart ute.
Jag var helt enkelt Tvungen att åka hem till Knut, då lagen sa det!
Sure ... =)
Var väldigt glad över att vara hundägare =)


Numera dejtar jag sällan och bara efter att bytt till helt nya linser så att synen är optimal...
I lördags var den nog helt som den skulle =)

Nu är vi tillsammans igen ... <3


Nu skall även jag lägga mig i min sköna säng och sova.
I will dream ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar