lördag 28 april 2012

KVÄLLEN ÄR DIN, MIN, VÅR ...

"Mamma, detta går inte. Du kan inte gråta varje gång" och så skrattade hon ...
"Ja, det kan jag" tänkte jag och svarade =)

Så går det till när jag tittar på program som "Kvällen är din" där man fokuserar på det goda och uppmärksammar de snälla i samhället.
DET älskar jag för ofta för att skapa rubriker så är det negativa saker som står, sådant som säljer och som läsare gillar att "gotta" sig i.

Varför vill vi läsa om andras problem egentligen? 
Varför är det så att snällhet inte säljer till skillnad från elakheter?

I vilket fall mår jag bra av att se att det finns så många människor ute i samhället som ger, som engagerar sig i andra och som vill andra så väl.
Jag blir själv inspirerad  av sådana förebilder för en förebild är verkligen någon som har empati och som ger av sig själv utan att förvänta sig något tillbaka.


Jag frågade Nicole vad hon hade önskat sig om hon hade blivit överraskad på "Kvällen är din", hennes svar blev en "heldag med Eric Saade" =)

Nu blir det lite tv och så önskar jag dig godnatt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar