torsdag 19 april 2012

GRIMASER OCH FILOSOFI

Jag såg skräcken i min kollegas ögon när hon räckte fram ett glas vin till mig strax före att våra gäster skulle komma till butiken.
"Michela, smutta bara lite för dricker du hela glaset så börjar du sluddra"
Hahaha!

Hela glaset är ett halvt glas som ni ser men jag tog en liten liten klunk och nöjde mig med det.
Den enda italienskan som inte kan laga mat och som inte tål för mycket vin =)


Man kan nästan tro dock att det finns två som inte tål vin =)




Lite fnitter på jobbet är viktigt =)
Jag bröt ihop av skratt när vi skulle repetera dagens tre måsten som Jess hade messat tidigt imorse.
Vi kom inte på det tredje och när vi läste messet insåg vi att vi inte hade lyckats med någon av de tre.
Vilken tur att man kan skratta även åt sådant =)

Det är ju trots allt så här att:


Genom passion för det man gör lyckas man nog som bäst.
När jag såg gurun och livsfilosofen Chopra en gång på tv sa han under en intervju att han förstod inte föräldrar som vill att barnen skall bli bättre på det som de är sämst på.
Resurserna skall enligt honom sättas på det man redan är bra på för det är just där man kan bli så mycket duktigare än andra så att man kan hitta "sin grej".

Helt rätt tycker jag ... 
Jag gillar livsfilosofer som Chopra och Sharma för de inser och vet att vi människor begår misstag under livets resa.
Ibland utsätts vi för dem, ibland gör vi oss skyldiga till dem MEN de säger även att man skall blicka framåt, att man skall inte låta felaktiga handlingar förstöra den bilden vi har av oss själva, det skall inte finnas utrymme för negativa tankar om oss och vi skall styra vår hjärna mot att tänka positivt om oss.

Jag ser fram emot att få träffa Sharma i Stockholm i september.
Jag kommer att sitta med två elefant öron i salen redo för att suga åt mig alla ord och tankar han kommer att uttrycka, inte för att jag kanske tycker detsamma men för att jag gillar sättet han förhåller sig till tankarna om oss själva.
Vissa människor söker sina små vendettor genom att medvetet vilja förstöra för andra men tillåt aldrig dig själv att tycka illa om dig.
Som jag alltid har sagt till min dotter "Säg aldrig om att du eller någon annan är dum. Man kan göra dumma saker men man är inte dum för det".
Det kanske låter som en liten skillnad men skillnaden är större än vad det kanske låter.
En dum sak är en felaktig handling som dock inte beskriver vem du är då du är summan än så många fler handlingar än just den dumma ...

Som regel hade Nicole och jag att bara saker fick ibland vara just dumma, aldrig människor eller djur. 
Nu blev det lite psykologi efter vara grimaser men jag var trots allt hos min psykolog häromdagen och då måste tankar ventileras ... 


Kände mig lite febrig innan våra gäster skulle komma då jag bara frös och känner även nu att jag är nog lite "febrig".
Skall nog ta en Alvedon och sova ...


P.S.
Vet du varför jag var längre igår när jag mätte mig med radiovågor eller vad det var igår?
Petter kom på svaret och jag skäms med glimten i ögat över att jag inte kom på det:
jag hade SKOR!!!
Hur kunde jag inte tänka på det?
Tror att förvirringen handlade nog om att det var inte det klassiska sättet att mäta sig och därför fanns inte sko frågan i min bild.
Well, jag är inte längre men troligtvis fortfarande 1,68 och som Astrid Lindgrens Lotta hade sagt:
"Jag är precis lagom lång" =)

Godnatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar