tisdag 10 april 2012

NY RUTIN & HELA ÖRONSNIBBAR

Har börjat få in en ny rutin i mina "morgonsysslor".
Rasta Max, heter den nya rutinen =)
Skrattar när han hoppar och med sina långa rosa tassar slänger sig i luften, för det är vad han verkligen gör... 

När man pratar med djur sägs det att man skall prata bild språk. Har ni testat?
Jag hade en papillon för flera år sedan, som jag inte kunde ställa ut pga. att hon bet till domaren när de skulle titta på hennes tänder.
En gång var vi på väg till den stora hundutställningen i Göteborg och visade mentalt och med bilder att 
"Bambi inte bita, Bambi får skinka ikväll"
Hahaha! Log åt mina roliga försök då Bambi verkade inte bry sig men jag var stark i min övertygelse och när hon väl skulle ställas ut var det just den gången inga som helst problem.
Bara ett tillfälle kanske men vi kom hem med pris och skinka fick hon så klart ...

Apropå djur vet de flesta av er att jag har gått i två år med ena öronsnibben som har varit delat pga. att jag som yngre hade ofta tunga örhängen.
För ett par tre månader sedan lät jag en vän som jobbar som veterinär att sy ihop dem för jag tänkte att öron som öron. Mina kan knappast skilja sig så märkligt från kossans eller kattens.
Han hade självklart aldrig utfört detta tidigare och skrattade själv när jag la mitt huvud på en kudde på hans skrivbord under hans skrivbordslampa.
Först fick han klippa bort lite för att framkalla ett sår och sedan sydde han ihop dem.

Nu har jag gjort nya hål i öronen och sedan i helgen kan jag nu åter ha örhängen!!!
Tänk när jag följde med Nicoles klass ute på en bondgård där de fick se hur de jobbar där.
Alla kossorna hade delade öron och Nicoles vänner som jag känner väl påpekade att de hade samma öron som mig...
Nu ser de dock åter "normala" ut =)


Idag skall jag jobba hela dagen själv så jag behöver lite annan stimuli innan butiken kallar.
Den stimuli heter kaffe & Tania =)
Hon håller på att klura ihop något och jag är naturligtvis väldigt nyfiken... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar